Na kilka dni przed oficjalnym ogłoszeniem dołączenia x-kom AGO do Team Razer mieliśmy okazję odwiedzić siedzibę polskiej organizacji i porozmawiać z zawodnikami o nadchodzących zmianach.
Kilka słów usłyszeliśmy również od Head of Esports w Razerze, Yanna Salsedo, który zdradził nam powody dla powrotu gamingowego giganta na polski rynek.
Tomasz Alicki - Team Razer zawitał już do wielu różnych organizacji na całym świecie. Co przekonało Was, że to Polska jest właściwym kolejnym krokiem dla tego projektu?
Yann Salsedo - Nie byliśmy aktywni na polskim rynku od czasu naszej współpracy z Team Kinguin w 2018 roku. Było to dla nas bardzo ważne, żeby ponownie znaleźć nowego partnera. X-kom AGO jest dla nas idealnym sposobem na powrót do polskiej sceny esportowej.
Jak ważny jest dla Razera polski rynek? Czy widzisz w nim jakieś unikalne wartości, które odróżniają go od reszty?
- Polska jest domem dla wielu doświadczony, profesjonalnych osób z imponującymi umiejętnościami i świetnymi pomysłami. Polacy są doświadczeni i mają świeże podejście do esportu. Moim zdaniem polski rynek jest jednym z najbardziej innowacyjnych w świecie esportu, a IEM Katowice to doskonały przykład kierunku rozwoju branży.
Jak wygląda ogólny plan Razera na powrót do polskiego esportu? Jakie są Wasze ambicje?
- Ogólny plan jest taki, żeby nawiązać lepszy kontakt z polską społecznością, wspierając ich lokalnych bohaterów oraz polski rynek. Nasza współpraca z x-kom AGO to dopiero pierwszy kamień milowy. Będzie ich znacznie więcej.