Przyzwyczailiśmy się już, że największe hale sportowo-widowiskowe są arenami największych rozgrywek esportowych na świecie. Organizatorzy rozgrywek sportów elektronicznych nie mają zamiaru jednak zatrzymywać się w tym miejscu i coraz częściej to otwarte stadiony stają się miejscem zmagań graczy komputerowych.
Nie od dziś wiadomo, że jednym z bardziej zakręconych na punkcie gier komputerowych regionów jest Azja, szczególnie Korea Południowa, Japonia oraz coraz częściej Chiny. To właśnie na tym kontynencie odbywają się finały Mistrzostw Świata w League of Legends, czyli w najpopularniejszą grę świata.
Od kilku lat finałowe spotkanie najważniejszego turnieju LoL’a w roku rozgrywane jest na stadionie sportowym. W tym roku gospodarzem było Incheon. Przed laty obiekt Incheon World Cup Stadium był, jak sama nazwa wskazuje, miejscem rozgrywania piłkarskiego mundialu w 2002 roku.
Czasy jednak się zmieniają i przed kilkoma tygodniami został tam rozegrany finałowy mecz Mistrzostw Świata w League of Legends. Rok wcześniej gospodarzem wydarzenia był Stadion Olimpijski w Pekinie, który był główną areną zmagań Igrzysk Olimpijskich w 2008 roku. To właśnie tam Usain Bolt zdobywał pierwsze złote medale olimpijskie w swojej znakomitej karierze.
Wyżej wymieniony tytuł jest tak bardzo popularny, że nie ma żadnego problemu, by wypełnić obiekty mogące pomieścić kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Organizatorzy rozgrywek w inne gry esportowe również coraz częściej myślą, by zapełniać stadiony sportowe. Co prawda, w Polsce największymi turniejami są coroczne światowe Intel Extreme Masters w katowickim Spodku.
Jednak i w naszym kraju była próba wprowadzenia esportu na PGE Stadion Narodowy w Warszawie. W dniach 19-20 maja 2018 roku odbył się Meet Point na tym obiekcie. Impreza nie przyciągnęła tłumów, nie zapełniła najbardziej znanego polskiego stadionu, lecz i tak było to wydarzenie bezprecedensowe. Po raz pierwszy w historii, na polskim Stadionie Narodowym zawitał esport.
Pomimo tego, że nie był to wielki sukces komercyjny, organizacja rozgrywek sportów elektronicznych na PGE Stadionie Narodowym w Warszawie jest na pewno dużą promocją tej dziedziny w naszym kraju. Warto również dodać, że stadion poznańskiego Lecha - INEA Stadion również gości rozgrywki przeznaczone dla graczy komputerowych. GG League corocznie cieszy się dużą popularnością wśród fanów gier.
Na pewno przeniesienie wydarzeń związanymi z grami komputerowymi na wielotysięczne obiekty piłkarskie jest krokiem w przód do popularyzacji esportu. To, co w Azji od kilku lat bardzo dobrze funkcjonuje, w Europie dopiero raczkuje. Jednak rozwój sportów elektronicznych jest tak dynamiczny, że kolejne inicjatywy na wielotysięcznych obiektach zdają się być kwestią niedalekiej przyszłości.
Krzysztof Chałabiś