Różowy ketchup
Seria gier z uroczym różowym stworkiem, Kirby'm, towarzyszy graczom już od ponad 30 lat. Jeżeli zastanawiacie się, co łączy przypominającą wirtualny balonik postać z jedzeniem - śpieszymy z tłumaczeniem. Kirby znany jest z umiejętności charakterystycznego wdechu, który pozwala mu pochłaniać rozmaite obiekty z otoczenia. Jednym z nich jest przedmiot o nazwie Maxim Tomato (pomidor ze znakiem M), który pozwala bohaterowi odzyskiwać zdrowie - to właśnie owoc magicznej rośliny stał się motywem przewodnim dla nietypowej, ale idealnie pasującej kolaboracji.
Zresztą nie jest to pierwsze podejście - w ubiegłym roku na rynek trafiły specjalne saszetki z ketchupem, na opakowaniach których pojawił się wizerunek Kirby'ego. Cała akcja cieszyła się sporym zainteresowaniem, dlatego Heinz postanowił powtórzyć akcję - tym razem w większych rozmiarze. Efektem jest nowa linia ketchupów w butelkach, która trafi na półki sklepowe japońskich sklepów jeszcze w czerwcu 2025 roku.
Dla każdego coś pomidorowego
W ramach nowej odsłony kampanii Heinz zaprezentował trzy unikalne projekty etykiet. Wszystkie warianty bazują na klasycznej butelce Heinz z charakterystycznym logo, które tym razem zostało dodatkowo urozmaicone kreskówkowymi ilustracjami. Na jednej z nich Kirby siedzi radośnie z burgerem, na drugiej otaczają go soczyste pomidory, a na trzeciej u jego boku pojawia się inna postać z uniwersum - Waddle Dee - trzymający pomidora niczym największe trofeum.
Limitowana niespodzianka
Heinz przygotował także ekskluzywny gadżet dla fanów - haftowany brelok w kształcie logo, ozdobiony wizerunkiem Kirby'ego. Jednak nie będzie go można kupić. Aby go zdobyć, trzeba będzie wziąć udział w specjalnym quizie organizowanym na oficjalnym koncie Heinza w serwisie X. Spośród wszystkich poprawnych odpowiedzi zostanie wylosowanych tysiąc zwycięzców, którzy otrzymają unikatowy gadżet.
Czy ketchup dotrze poza Japonię?
Ketchup z serii Heinz x Kirby to z pewnością kolekcjonerska gratka dla fanów Nintendo. Cena jednej butelki ketchupu została ustalona na 383 jenów (ok. 10 zł). Jednak nie wszyscy będą mogli spróbować tej magii. Chociaż promocja obejmuje wyłącznie japoński rynek, globalna popularność zarówno Kirby'ego, jak i Heinza budzi nadzieję, że akcja zostanie rozszerzona także na inne regiony (może USA?). Na ten moment niestety, nie pojawiło się oficjalne stanowisko w tej sprawie, dlatego wszyscy zagorzali fani muszą uzbroić się w cierpliwość lub poszukać solidnego importera.