Capcom ogłosił niedawno, że łączna sprzedaż Street Fightera 6 na całym świecie przekroczyła już liczbę 5 milionów egzemplarzy. SF6 zadebiutowało na rynku w 2023 roku, siedem lat po poprzedniej odsłonie serii. Twórcy opisują ją jako nową generację bijatyk, niegdyś popularnie zwanych "mordobiciami". Zgodnie z panującymi obecnie w całej branży trendami, tytuł ten cechuje m.in. maksymalizacja pod kątem opcji dostosowywania pod preferencje graczy. Są to na przykład "Modern Control Type", czyli nowe opcje sterowania, które pozwalają na wyprowadzanie ataków specjalnych bez konieczności uczenia się skomplikowanych sekwencji przycisków.
Poza tym zmodyfikowano i ulepszono dostępność warstwy audio, która uzupełnia doświadczenia płynące z rozgrywki bez konieczności zaśmiecania ekranu wskazówkami wizualnymi. Nowa odsłona serii to oczywiście również nowe postacie, także wprowadzane na zasadzie aktualizacji, już po oficjalnej premierze gry. Capcom w dalszym ciągu planuje uzupełniać grę o nową zawartość tego typu.
Street Fighter 6 stara się również podbijać scenę esportową - dział Capcom eSports odpowiedzialny jest m.in. za organizację turniejów na terenie Japonii, w tym w słynnej Ryogoku Kokugikan Arena. Poprzednia edycja turnieju w tym samym miejscu cieszyła się bowiem sporą popularnością pośród fanów bijatyk.
Niedawno Capcom wydał Street Fightera 6 jako tytuł startowy dla nowej konsoli Nintendo Switch 2. W tej wersji nie tylko zadebiutowały ekskluzywne tryby gry, stworzone specjalnie z myślą o tej konsolce, ale pojawiły się też nowe mechaniki - jak wykorzystanie funkcji żyroskopu Joy-Conów 2. Ponadto wersja na Switcha 2 wspiera cross-play.