Reklama

Reklama

​Fortnite otrzymał wsparcie nowoczesnego silnika Unreal Engine w wersji 5.1

Rewolucja w Fortnite związana jest nie tylko z premierą nowego, wyczekiwanego czwartego Rozdziału. Okazuje się, że jedna z najpopularniejszych produkcji z gatunku battle royale wyposażona została także w możliwości, które oferuje silnik graficzny Unreal Engine w wersji 5.1.

Fortnite ze wsparciem Unreal Engine 5.1

Fortnite był pierwszym tytułem na rynku gier wideo, który otrzymał pełne wsparcie Unreal Engine 5. Teraz szlagierowe dzieło od Epic Games korzysta także z nowatorskich funkcji tego samego silnika w jeszcze nowszej wersji sygnowanej numerem 5.1, a graficzna rewolucja nastąpiła wraz z premierą Rozdziału 4 Sezonu 1 na początku grudnia 2022 roku.

Reklama

Producenci chwalą się nowościami, które otrzymał Fortnite. Nowa generacja UE5 wykorzystuje technologie Nanite, Lumen, wirtualne mapowanie cieni i superrozdzielczość czasową. Z możliwości mogą korzystać gracze PC, jak również posiadacze konsol nowej generacji - PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.

Wspomniane Nanite bazuje na ogromnej szczegółowości geometrii architektury. Budowle i obiekty renderowane są w czasie rzeczywistym z milionów wielokątów, które są osobno modelowane. Dla przykładu pojedyncze drzewo złożone jest z blisko 300. tys. wielokątów.

Nanite, Lumen, wirtualne mapowanie cieni - charakterystyka

Na jakość grafiki wpływa także Lumen, czyli funkcja zapewniająca refleksy świetlne tworzone z wykorzystaniem ray tracingu. Dzięki temu woda czy inne istotne elementy otoczenia będą połyskiwać sprawiając jeszcze bardziej realistyczny dla oka efekt.

Podobnie jest z wirtualnym mapowaniem cieni odpowiadającym za wyjątkową szczegółowość obiektów, z których każdy rzuca własny cień odwzorowane z niezwykłą precyzją. Z kolei superrozdzielczość czasowa (TSR) opiera się na ulepszeniu antyaliasingu, a w praktyce przekłada się na większą płynność gry.

Jeśli chodzi zaś o Fortnite, to aktualnie najbardziej zaawansowanymi ustawieniami graficznymi jest tryb bazujący na DirectX 12, który w największym stopniu oddaje realizm. Po drugiej stronie mamy Wydajnościowy Tryb Renderowania dedykowany nieco starszym sprzętom. Od teraz ta opcja dostępna jest jako: Wydajność - niższy poziom jakości graficznej.

Nowoczesne funkcje Nanite, Lumen, wirtualne mapowanie cieni i nie są obecnie dostępne na autorskich mapach twórców oraz w trybie Ratowanie Świata. Oznacza to, że możemy z tych opcji korzystać domyślnie jedynie w trybie Battle Royale - w normalnych, regularnych meczach.

W przypadku konsol nowej generacji nowoczesne wyżej opisane funkcje można także włączyć, ale należy dopilnować, by wyłączyć tryb 120kl. / s w sekcji Grafika w ustawieniach graficznych.

Fortnite przechodzi bardziej rewolucję niż ewolucję, a twórcy z Epic Games raczej starają się iść z postępem technologicznym. W związku z tym zapowiedziane zostały już zmiany w kwestii obsługi starszych systemów operacyjnych. Od Sezonu 2 Rozdziału 4 popularna gra będzie wymagała systemu Windows 10 lub nowszego. Oficjalnie więc zakończy się wsparcie systemów Windows 7 oraz 8.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Fortnite | Unreal Engine | Epic Games

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy