Okazuje się, że gatunek gier battle royale to kura znosząca złote jajka, a w przypadku deweloperów - dostarczająca wagony z żywą gotówką.
Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że przeciętny fan Fortnite’a wydał prawie 85 dolarów na zakup opcjonalnej zawartości (głównie strojów i postaci). Jak podaje SuperData, z samej sprzedaży przedmiotów kosmetycznych udało się uzyskać ponad miliard dolarów przychodu.
Z raportu wynika też, że Fortnite nadal cieszy się gigantyczną popularnością na platformach pokroju Twitcha. Tylko w maju materiały związane z grą oglądano przez 574 miliony godzin, co stanowi 83% czasu przypadającego na wszystkich przedstawicieli gatunku battle royale.
SuperData przewiduje, że przychody generowane przez tryby battle royale będą rosły w zastraszającym tempie. Obecny rok zamknie się z kwotą 12,6 miliarda dolarów (wzrost o 625% w porównaniu do roku ubiegłego). Część tego wyniku ma być zasługą Call of Duty: Black Ops 4 i Battlefielda V.
CD Action