Szesnasty sezon ESL Mistrzostw Polski już za nami. W wielkim finale, który odbył się w dniach 11 - 13 maja w katowickiej ESL Arenie wyłoniono mistrzów takich gier jak: Counter Strike: Global Offensive, League of Legends oraz FIFA 18.
W przypadku CS:GO najwyższe podium zgarnęło AGO Esports, zwycięstwo w League of Legends zapewnili sobie po raz kolejny gracze Illuminar Gaming, natomiast najwyższe podium w FIFA 18 wywalczył Miłosz "milosz93" Bogdanowski. Transmisje i materiały z rozgrywek dotarły do ponad 3 mln widzów.
Katowicka ESL Arena, po raz kolejny gościła rozgrywki esportowe na najwyższym poziomie. Najzdolniejsi esportowcy z całej Polski, przyjechali do Katowic, by stoczyć walkę o najwyższe podium i tytuł Mistrza Polski. W przypadku CS: GO i LoL-a w ESL Arenie zmierzyły się po cztery drużyny. Jeżeli chodzi o FIFĘ 18, w fazie pucharowej wzięło udział ośmiu najlepszych zawodników. Pula nagród dla wszystkich trzech tytułów wyniosła 300 000 zł.
Po raz pierwszy w historii krajowe mistrzostwa esportowe były transmitowane w publicznej telewizji TVP Sport. Stacja ta pokazała ponad 5 godzin transmisji z wydarzenia, które na wielkim ekranie obejrzało ponad 43 000 widzów. Oprócz rozgrywek, w TVP Sport można było obejrzeć specjalne studio eksperckie, w którym branżowi specjaliści omawiali spotkania oraz edukowali telewidzów odnośnie, zasad obowiązujących w rywalizacji w esportowe tytuły.
Poniżej zestawienie drużyn i najlepszych graczy, którzy zwyciężyli w ESL Mistrzostwach Polski.
- Counter-Strike: Global Offensive: AGO Esports
- League of Legends: Illuminar Gaming
- FIFA 18: Milosz "milosz93" Bogdanowski
Informacje na temat 16. sezonu ESL Mistrzostw Polski w kanałach social media Cybersport.pl, ESL Polska oraz TVP Sport zanotowały ponad 11 milionów zasięgu.
Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się także materiały i transmisje online z ESL Mistrzostw Polski, które tym razem można było oglądać na Twitchu, YouTube oraz na Facebooku. Statystyki z poszczególnych platform prezentują się następująco:
Twitch:
- wyświetlenia transmisji - 2 527 292
- unikalni widzowie - 1 869 108
- oglądanych godzin - 381 591
Facebook:
- wyświetlenia transmisji - 1 291 645
- unikalni widzowie - 1 223 982
- oglądanych godzin - 39 424
YouTube:
- wyświetlenia transmisji - 164 600
- unikalni widzowie - 106 300
- oglądanych godzin - 25 672
Łącznie finały ostatniego sezonu ESL MP odnotowały:
- ponad 3 199 000 unikalnych widzów śledzących transmisje
- ponad 3 983 500 wyświetleń transmisji
- ponad 446 600 oglądanych godzin
(Interia/materiały prasowe)