Sieć Walmart nadal sprzedaje w USA broń, ale usuwa reklamy gier

Walmart /AFP

​Pracownicy sieci sklepów Walmart w USA informują, że otrzymali polecenia służbowe, w ramach których mają usunąć reklamy, stanowiska demonstracyjne i inne materiały marketingowe, które promują przemoc - także te dotyczące gier wideo. W wielu sklepach nadal można za to kupić broń.

Serwis Vice poinformował, że w sieciach społecznościowych pojawiły się wpisy pracowników zdziwionych nowymi wytycznymi, mówiącymi o usuwaniu "wszelkich znaków i reklam zawierających brutalne obrazy lub agresywne zachowanie" - napisano w komunikacie dla zatrudnionych.

Dalej na kartce z poleceniem widać konkrety. Zniknąć muszą więc między innymi "konsole do gier wyświetlające wersje demonstracyjne brutalnych gier, zwłaszcza jednostki PlayStation oraz Xbox". Anulowane są też promocje strzelanek, brutalnych filmów i wszystko, co związane z walką.

Reklama

Jak można się domyślać, wszystko to jest pokłosiem ostatnich ataków w Stanach Zjednoczonych - właśnie w sklepach Walmart. Najpierw - 30 lipca - pracownik zastrzelił dwóch kolegów w Southaven, Mississippi, 3 sierpnia napastnik zamordował 22 osoby i ranił 24 kolejne w Walmarcie w El Paso.

Polityce z prawej strony spektrum natychmiast ruszyli do obrony broni, ponieważ są bardzo często sponsorowani przez potężne lobby National Rifle Association, czyli Narodowe Stowarzyszenie Strzeleckie Ameryki. Zaatakowano więc standardowe cele w takich przypadkach, w tym gry wideo.

Kevin McCarthy oraz Dan Patrick, dwójka Republikanów z - odpowiednio - Kalifornii i Teksasu przyznała podczas wystąpienia w telewizji Fox News, że wśród potencjalnych przyczyn stojących za kolejnymi masakrami wymienić można nie tylko gry wideo, ale także... brak modlitwy w szkołach.

I choć komentatorzy wzywali Walmart do zaprzestania sprzedawania broni w swoich sklepach, to - jak widać - na pistoletach zarabia się lepiej niż na grach wideo, więc to te drugie muszą zniknąć w pierwszej kolejności. W końcu korporacyjne zyski są ważniejsze od życia kupujących i pracowników.

ESPORTER
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy