Reklama

Turniej PKO Bank Polski Ekstraklasa Games coraz bliżej startu

​Czwarty sezon największego turnieju w grze FIFA 22 w Polsce startuje już 30 listopada. Partnerem tytularnym rozgrywek został PKO Bank Polski, którego logo znalazło się w identyfikacji wizualnej turnieju. Ekstraklasa uruchamia także dedykowane kanały social media poświęcone esportowej rywalizacji - można je śledzić zarówno na Facebooku, jak i TikToku.

Ekstraklasa wspólnie z partnerami organizuje Ekstraklasa Games od 2018 roku. W ciągu trzech dotychczasowych edycji odnotowano łącznie ponad 44 tysiące rejestracji do zmagań online, a wszystkie transmisje na antenach Polsat Games i TVP Sport odnotowały około 4,6 miliona wyświetleń.

Tegoroczna rywalizacja, po raz pierwszy od inauguracji projektu, odbywać się będzie pod marką partnera tytularnego. Współpraca przy PKO Bank Polski Ekstraklasa Games to rozszerzenie partnerstwa obowiązującego od trzech lat przy rozgrywkach piłkarskich.

Formuła i przebieg turnieju

Turniej - podobnie jak poprzednia edycja - daje szansę rywalizacji w dwóch oddzielnych formatach zarówno profesjonalistom (Ekstraklasa Games Pro) jak i amatorom (Ekstraklasa Games Open).

Reklama

Ekstraklasa Games Open rozpocznie się od trzech turniejów eliminacyjnych odbywających się w dniach 30 listopada - 29 grudnia. Start każdego z nich będzie ogłaszany za pośrednictwem social mediów i strony internetowej. Z każdego turnieju wyłonionych będzie sześciu najlepszych zawodników, którzy awansują do fazy zasadniczej formuły Open. Pomiędzy 4 stycznia a 2 marca odbędzie się siedemnaście kolejek z udziałem osiemnastu zawodników. W efekcie ośmiu najlepszych awansuje do finałów Ekstraklasa Games Open, gdzie 12 i 13 marca w turnieju LAN rywalizować będzie o dwa ostatnie miejsca w Wielkim Finale.

Ekstraklasa Games Open rozpocznie się od trzech turniejów eliminacyjnych odbywających się w dniach 30 listopada - 29 grudnia. Start każdego z nich będzie ogłaszany za pośrednictwem social mediów i strony internetowej. Zapisy prowadzone będą poprzez stronę EkstraklasaGames.org oraz konsolę PS4. Z każdego turnieju wyłonionych będzie sześciu najlepszych zawodników, którzy awansują do fazy zasadniczej formuły Open. Pomiędzy 4 stycznia a 2 marca odbędzie się siedemnaście kolejek z udziałem osiemnastu zawodników. W efekcie ośmiu najlepszych awansuje do finałów Ekstraklasa Games Open, gdzie 12 i 13 marca w turnieju LAN rywalizować będzie o dwa ostatnie miejsca w Wielkim Finale.

Ekstraklasa Games Pro - rywalizacja profesjonalnych esportowców reprezentujących wszystkie osiemnaście klubów Ekstraklasy wystartuje w fazie zasadniczej po Nowym Roku. Natomiast od 30 listopada obowiązywać będzie okno transferowe, podczas którego dopuszczalne są wypożyczenia między zespołami. Kluby nieposiadające zakontraktowanych graczy, samodzielnie lub ze wsparciem organizatorów będą rekrutować swoich przedstawicieli w turnieju. Faza zasadnicza Ekstraklasa Games Pro rozstrzygnie się w trakcie 17 kolejek. Mecze "każdy z każdym" wyłonią czterech najlepszych graczy, którzy wejdą do Wielkiego Finału. Zawodnicy z miejsc 5-12 awansują z kolei do barażów, które rozegrane będą w dniach 26-27 marca. Ośmiu zawodników zmierzy się w turnieju LAN o dwa ostatnie miejsca w Wielkim Finale.

Ośmiu najlepszych zawodników (sześciu z Pro i dwóch z Open) zmierzy się w walce o tytuł mistrza Ekstraklasa Games oraz o awans do zmagań międzynarodowych FIFA eWorld Cup. W dniach 9-10 kwietnia gracze rywalizować będą o pulę nagród w wysokości 10 000 euro. Tytułu sprzed roku bronić będzie Legia Warszawa.

Rozgrywki transmitowane będą na antenie telewizji Polsat Games oraz na YouTube, Twitchu i Facebooku. Cała rywalizacja odbywać się będzie na konsoli Sony PlayStation. Zawodnicy biorący udział w Ekstraklasa Games Open mierzyć się będą na PS4 (zarówno w fazie zasadniczej jak i Finale Ekstraklasy Games Open), natomiast w spotkania Ekstraklasa Games Pro rozegrane będą na PS5 (zarówno w fazie zasadniczej jak i w barażach). Wielki Finał rozegrany zostanie również na konsoli nowej generacji (PS5).

W projekt zaangażowane jest grono partnerów, doskonale znających świat esportu i mających ogromne doświadczenie w realizacji najważniejszych projektów w polskim gamingu. Strategicznym partnerem medialnym jest Frenzy / Polsat Games, w którego studiu odbywać się będą wszystkie eventy nagraniowe. Kluczowa jest także współpraca z wydawcą gry FIFA 22 - Electronic Arts. Agencją esportową odpowiedzialną za koordynację turnieju jest ESL Gaming Polska. Nad całością projektu oraz jego komercjalizacją czuwa agencja marketingu sportowego Sportfive Polska. Agencją odpowiedzialną za komunikację social media na dedykowanych kanałach jest Webtalk.

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama