Od 7 lipca br. pomeczowa analiza Ultraligi wzbogacona jest o segment HEATMAPS, za który odpowiada esportowy startup prowadzący zaawansowane badania nad technologią analizy statystyk - EsportsLAB. Na tym etapie materiały oscylują wokół umiejscowienia wardów.
To jednak dopiero początek i pierwszy krok do pełnego eksponowania możliwości autorskiej technologii ELAB - Computer Vision for Gamers. Nowy fragment transmisji będzie można zobaczyć jeszcze dziś podczas pre-show na żywo od 17:00.
Dzięki współpracy odpowiedzialnego za produkcję rozgrywek Frenzy oraz EsportsLAB, Ultraliga jako pierwsza liga na świecie ma możliwość wykorzystywania technologii Computer Vision.
Od zawsze na pierwszym miejscu stawiamy najwyższą jakość transmisji i rozwój polskiej sceny. Bardzo cieszymy się więc, że jako pionierzy na światowym rynku esportowym wykorzystujemy innowacyjne dane dostarczane przez firmę ELAB. To kluczowa współpraca, dzięki której możemy prezentować zaawansowane merytorycznie materiały, co bezpośrednio wpłynie na jeszcze większą profesjonalizację emisji. To także urozmaicenie show i dodatkowe możliwości dla komentatorów. Mamy nadzieję, że w przyszłości poszerzymy współpracę nie tylko o dodatkowe statystyki, ale również inne tytuły esportowe.
Dostarczane w ten sposób materiały i dane mają na celu lepsze zrozumienie gry drużyn, wychwycenie powtarzalności oraz taktycznych zachowań zawodników. Analiza umiejscowienia wardów to dopiero pierwszy etap i wierzchołek góry możliwości, jakie oferuje narzędzie Computer Vision for Gamers.
Jako ESPORTSLAB jesteśmy bardzo podekscytowani rozpoczęciem współpracy z partnerem takim jak Frenzy. Od blisko dwóch lat rozwijamy technologie, które skierowane są zarówno do graczy profesjonalnych, jak i półprofesjonalnych, organizacji, trenerów, analityków oraz organizatorów lig. Możliwość pokazania widzom Ultraligi jedynie małej próbki ogromnych możliwości Computer Vision for Games jest dla nas dużym krokiem na drodze do budowy przyszłości esportu. Przyszłości opartej na niepodważalnych danych i ich analizie stworzonej przy ścisłej współpracy z ekspertami pro gamingu.
Computer Vision
Computer Vision to autorska technologia ELAB. Polega ona na opracowaniu stanów rozgrywki bezpośrednio z materiałów wideo na żywo lub z powtórek. To technologia zaprojektowana w celu zautomatyzowania procesu analizy gry i dostarczenia ekspertom esencji całego, czasem nawet 40-minutowego meczu w ciągu około 60 sekund.
Oparta na sieciach neuronowych technologia skanuje całą grę i selekcjonuje z niej najważniejsze informacje, niezbędne ekspertom do przeanalizowania treningu swojej drużyny, meczu rozgrywanego w profesjonalnych rozgrywkach, czy nawet powtórki jednego z rywali. Dzięki CV jesteśmy w stanie pozyskać i zwizualizować większość danych API dla każdego formatu powtórki - niezależnie od tego, czy jest to gra scrim, powtórka z YouTube, czy plik mp4.
W ciągu zaledwie jednej minuty Computer Vision podsumuje mecz i przedstawi całej drużynie szczegóły spotkania, które właśnie rozegrali. Gracze przeanalizują swoje statystyki, zobaczą zadane obrażenia i skuteczność w walce drużynowej. Rozwój technologii skupia się na jeszcze bardziej innowacyjnych wskaźnikach makro, takich jak efektywność grupowania czy kontrola fali minionów.
To kolejny krok Frenzy na drodze rozkwitu zarówno Ultraligi jako sztandarowego projektu agencji, jak i transmisji esportowych w ogóle. Od momentu wejścia do branży firmie przyświeca bowiem cel uatrakcyjnienia rozgrywek i projektów wokół nich powstających. Partnerstwo z EsportsLAB, a co za tym idzie możliwość wykorzystywania ich technologii, jest tego znaczącym wyrazem.
Ultraliga to oficjalna liga regionalna League of Legends wspierana przez producenta tytułu - firmę Riot Games. Osiem zespołów bierze udział w walce o nagrody pieniężne z puli 100 000 zł i miejsce na prestiżowym turnieju EU Masters. Flagowy projekt stacji Polsat Games można oglądać we wtorki i środy od 17:00 równolegle na antenie Polsat Games oraz w Internecie. Za produkcję Ultraligi odpowiada firma Frenzy.