Reklama

Call of Duty: Vanguard - nie osiągnęła sukcesu z powodu tematyki

​Kolejna odsłona Call of Duty zbliża się wielkimi krokami. Przyszedł więc czas na podsumowania dla Activision, które nie kryje się z tym, że Vanguard daleki był od głośnego sukcesu. Według wydawcy powodem takiego odbioru gry jest jej setting.

Trudno było Activision ukryć, że Call of Duty: Vanguard nie przyjęło się zbyt dobrze wśród graczy. Sprzedaż wciąż była oczywiście ogromna, a wydawca zarobił duże pieniądze, ale w samej Wielkiej Brytanii Black Ops Cold War w pierwszych miesiącach sprzedał aż 36% więcej kopii. Bardzo szybko stało się jasne, że weteranom gra się nie podoba, a media straciły zainteresowanie w ciągu paru tygodni.

Reklama

Podczas ostatniego raportu finansowego Activision przyznało, że Call of Duty: Vanguard nie spełnił ich oczekiwań. Zdaniem wydawcy głównym powodem tej sytuacji jest brak innowacji i umiejscowienie gry w drugiej wojnie światowej. Activision oczekiwało więcej nowości, których niestety nie udało im się dostarczyć.

Setting Vanguarda to bez wątpienia jeden z powodów słabszego odbioru najnowszej odsłony. Zaraz po pierwszych zapowiedziach gracze mówili, że nikt nie chce kolejnego shootera w czasach drugiej wojny światowej. Nie pomógł też fakt, że Vanguard wydaje się dziwnym i niedopracowanym dzieckiem WW2 i Modern Warfare 2019.

Nie można jednak zapominać o kilku innych decyzjach Activision, które mogły odbić się na sprzedaży Call of Duty. Przede wszystkim, duży nacisk na Warzone. Klasyczny multiplayer zszedł na drugi plan, a główny bohaterem Activision został battle royale, który odkupywał wiele grzechów multiplayera, zanim nie wyszła aktualizacja Pacific.

Na sprzedaż mógł również wpłynąć fakt, że Vanguard debiutował bardzo blisko Battlefielda 2042Halo Infinite. BF okazał się oczywiście kompletną porażką, a zainteresowanie Halo szybko spadło, ale po raz pierwszy od wielu lat CoD miał realną konkurencję, z którą trudno było walczyć w pierwszych tygodniach po premierze.


ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Call of Duty: Vanguard | Activision
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy