Finały Predator Games już w lutym w Płocku
Zakończyły się kwalifikacje online drugiego sezonu Predator Games, które trwały od 28 października do 6 grudnia 2024 roku. Uczniowie szkół podstawowych i średnich z całej Polski rywalizowali w pięciu tytułach: Counter-Strike 2, League of Legends, Fortnite, Rocket League oraz Szachy. Ponad 33 000 uczestników zarejestrowało się do tegorocznej edycji, a zwycięzcy kwalifikacji wywalczyli miejsce w wielkim finale, który odbędzie się 1 lutego 2025 roku w Orlen Arena w Płocku.
Do drugiego sezonu Predator Games zarejestrowało się ponad 33 000 uczestników, co stanowi znaczący wzrost zainteresowania w porównaniu do poprzedniej edycji. Kwalifikacje wyłoniły finalistów, którzy awansowali do wielkiego finału, który odbędzie się 1 lutego 2025 roku w Orlen Arena w Płocku. Dzięki strategicznemu partnerstwu z Miastem Płock, tegoroczna edycja zyska jeszcze lepszą oprawę i znacznie większą przestrzeń dla widzów.
Rywalizacja w kwalifikacjach online była niezwykle zacięta. Uczniowie pokazali, że potrafią walczyć o swoje marzenia, a rozgrywki dostarczyły wielu emocji. Młodzi zawodnicy udowodnili, że ich pasja i determinacja są na najwyższym poziomie, a całe wydarzenie stało się prawdziwym świętem gamingu. Finały kwalifikacji każdej z gier były streamowane na kanałach znanych i lubianych streamerów, takich jak Piotr ‘izak’ Skowyrski, Damian ‘Nervarien’ Ziaja, Fryderyk ‘Veggie’ Kozioł, Bartosz Rudecki, Aleksandra Tarnowska oraz Jakub ‘Jacob’ Wrotniak. Dzięki ich zaangażowaniu i profesjonalnemu komentowaniu, widzowie mogli na bieżąco śledzić emocjonujące pojedynki, a cała społeczność Predator Games miała okazję wspierać najlepsze drużyny.
W finałach wezmą udział drużyny i gracze, którzy w kwalifikacjach zajęli czołowe miejsca:
- Counter-Strike 2 drużyny ze szkół: Technikum TEB Edukacja w Opolu i Zespół Szkół nr 1 w Wieluniu
- League of Legends drużyny reprezentujące Zespół Szkół Technicznych w Mielcu i Zespół Szkół nr 5 im. Karola Brzostowskiego w Ełku
- Rocket League - w tej grze najlepsi okazali się uczniowie z placówek: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli oraz Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Biłgoraju
- Szachy finalistami zostali gracze reprezentujący Zespół Szkół Łączności w Krakowie, Szkoła Podstawowa nr 44 im. Jana III Sobieskiego we Wrocławiu, Technikum nr 10 im. Jana Szczepanika w Łodzi oraz Powiatowy Zespół Szkół w Przodkowie
- Fortnite awansowało 10 uczniów reprezentujących placówki: Szkoła podstawowa nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego w Legionowie, Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Pniewach, Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa im. Św. Stanisława Kostki w Szczecinie, Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren w Dąbrowie, Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami integracyjnymi im. 4 Pułku Strzelców Podhalańskich w Cieszynie, Szkoła Podstawowa nr 195 im. Króla Maciusia w Warszawie, Społeczna Szkoła Podstawowa Stowarzyszenia "Szkoła przyszłości" W Chorzowie, Miejska Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 2 im. Karola Miarki w Knurowie, Szkoła Podstawowa nr 69 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie, Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4 w Katowicach.
Ponadto projekt Predator Games konsekwentnie realizuje swoją misję edukacyjną, oferując nie tylko emocjonujące rozgrywki, ale również materiały edukacyjne. W tej edycji zrealizowano m.in. materiały edukacyjne oparte na współpracy z ekspertami, takimi jak Urszula "Xirreth" Klimczak, Piotr "Izak" Skowyrski oraz Karolina Kałużyńską ze Spidor.
Wyjątkowym wydarzeniem w ramach tej edycji Predator Games był webinar dla nauczycieli pt. “2 godziny lekcyjne z AI - praktyczny przewodnik dla nauczycieli", który w przystępny sposób przybliżył tematykę sztucznej inteligencji oraz jej zastosowanie w edukacji. Kurs został zrealizowany we współpracy z Google i Ideo Force. Celem szkolenia było wyposażenie nauczycieli w praktyczne narzędzia i wiedzę, które pozwolą im skutecznie wdrażać AI w pracy z uczniami. Na webinar zarejestrowało się blisko 800 nauczycieli, z czego niemal 400 aktywnie wzięło w nim udział, co potwierdza wysokie zainteresowanie oraz zapotrzebowanie na tego typu inicjatywy edukacyjne. Uczestnicy podkreślali, że webinar dostarczył im cennych informacji i praktycznych rozwiązań, które będą mogli wykorzystać w swojej codziennej pracy z uczniami.