Reklama

Oglądalność na Twitchu spada. Platforma Amazona zmaga się z kłopotami?

W ostatnich latach branża streamingowa mocno zaakcentowała swoje istnienie w szeroko pojętym sektorze rozrywki. Prym nadal wiedzie Twitch.tv, serwis streamerski należący do Amazona, jednak konkurencja coraz mocniej daje o sobie znać. Mijający właśnie rok nie był tak dobry, jak ten poprzedni, co potwierdzają liczby.

Twitch zanotował w bieżącym roku łącznie 18,5 mld godzin oglądania wszystkich prowadzonych w serwisie transmisji. To wynik o 0,4 mld godzin gorszy względem 2023 roku - głosi raport sporządzony przez StreamElements na bazie danych Rainmaker.gg.

Najwięcej godzin miłośnicy streamingu spędzili w zimowych miesiącach, w pierwszym kwartale roku. W tym przypadku liczba spędzonych godzin oscylowała w przedziale 1,73 do nawet 1,90 mld. Jak to zwykle bywa środek roku przyniósł spore spadki w popularności serwisu, by w okresie jesiennym ponownie nieco odbić się od niżu.

Reklama

W pewnym sensie możemy mówić o małym kryzysie Twitcha. Z czego on wynika i czym podyktowane są te spadki oglądalności? Przede wszystkim z migracją streamerów. W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami głośnych transferów na polskiej i zagranicznej scenie. Hikaru Nakamura przeszedł na Kicka, podobnie jak Amouranth czy Kanadyjczyk xQc. Dodatkowo swoje robi coraz popularniejsza funkcja multistreamingu, czyli opcja pozwalająca na jednoczesne transmitowanie na żywo na kilku platformach m.in. Twitch, YouTube, X i Kick.

Wróćmy jednak do Twitcha. Największym dominatorem serwisu w 2024 roku był Kai Cenat. Amerykański gwiazdor już od kilku lat rządzi i dzieli na platformie należącej do Amazona. Jego średnia widownia z ostatnich trzech miesięcy wyniosła ponad 115 tys. oglądających, a w szczytowej transmisji 23-latek przyciągnął przed odbiorniki aż 620 tys. fanów. To liczby, których pozazdrościć może każdy inny twórca działający na Twitchu.

Żadnego zaskoczenia nie uświadczymy na liście najchętniej oglądanych kategorii transmisji na platformie Twitch. Górę ponownie wzięły "Rozmowy" (Just Chatting) z liczbą ponad 2,8 mld godzin. Na podium znaleźć można jeszcze GTA V (1,3 mld godzin) oraz League of Legends (1,2 mld godzin). W dalszej kolejności pojawia się: VALORANT, Counter-Strike, Fortnite, Dota 2 oraz Minecraft.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: twitch.tv | Amazon
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy