Jak Epic Games straciło milionowe zyski na grze Fortnite?
Tyler "Ninja" Blevins na łamach najnowszego wywiadu zdradził nieco szersze kulisy nieprzemyślanych decyzji podejmowanych przez Epic Games, producentów Fortnite. Największy streamer Twitcha przyznał, że twórcy dzięki jednemu błędowi stracili nawet dziesiątki milionów dolarów.
Ninja to prawdziwa ikona branży streamingowej i jeden z największych beneficjentów popularności gry Fortnite w latach 2017-2018, czyli w okresie, kiedy dzieło od Epic Games wyznaczało nowe standardy rozgrywki w modelu i gatunku battle royale. Dzięki swojej charyzmie i prezentacji ponadprzeciętnych umiejętności, 33-letni twórca osiągnął praktycznie sam szczyt.
Ninję obserwuje w serwisie Twitch ponad 19 milionów obserwujących. Większość z nich pochodzi jeszcze z czasów absolutnego szczytu gry Fortnite. Do tej pory nikt nie przeskoczył amerykańskiego twórcy w tym kryterium, co podkreśla jego fenomen i skalę popularności. W jednym z ostatnich wywiadów Blevins przyznał, że kilka lat temuw swoim rekordowym był w stanie zarobić prawie 7 milionów dolarów.
Z fenomenu Ninjy i jego kreacji streamerskiej dało się wyciągnąć znacznie więcej profitów. Tak przynajmniej wynika ze słów samego zainteresowanego. Na łamach wywiadu, którego gospodarzem był streamer FaZe Apex, Ninja zdradził ciekawe kulisy związane z zaprzepaszczeniem ogromnej szansy zarobku ze strony producentów z Epic Games.
Blevins powrócił pamięcią do początku 2020 roku. To okres, w którym w kolorowym świecie gry zagościła oficjalna skórka z wizerunkiem Ninjy. Streamer przyznał, że debiut skina pokrył się z fatalnym okresem dla gry Fortnite. "Dali mi to w najgorszym rozdziale. 140 dni bez aktualizacji, żadnej nowej mapy. Gracze odpływali, a oni dali mi potem skórkę" - przyznał bez ogródek.
W dalszej części rozważań najpopularniejszy twórca platformy Twitch dodał, że Epic Games lepiej zmonetyzowałoby tę skórkę, gdyby wprowadzono ją do gry chociażby w 2018 roku. Wówczas zarówno streamer jak i producenci gry mogliby liczyć na kolosalnie większe zyski.
Tak czy inaczej, Ninja chwali podejście deweloperów i bardzo docenia współpracę na linii Epic Games - twórcy. To właśnie streamerzy i znane persony związane z grą Fortnite mają być w centrum - i często faktycznie tak jest w rzeczywistości.