Burger King ruszył z wyzwaniem dla graczy FIFA 20
Znana sieć restauracji Burger King wyszła do graczy z niecodzienną propozycją. Główny sponsor grającego w czwartej lidze angielskiej Stevenage F.C. zaproponował fanom FIFY 20 wyzwanie. Na czym ono dokładnie polega?
Popularna na całym świecie sieć restauracji bardzo śmiało angażuje się w projekty związane ze sportami elektronicznymi. W przeszłości Burger King nawiązywał współpracę między innymi z organizacją FaZe Clan, która na mocy tej umowy organizowała wspólny stream, Była to akcja promocyjna nowej pozycji w karcie menu restauracji - WhPooper Burgera.
Ponadto amerykańska firma wspiera mocno scenę League of Legends. Wraz z producentem i twórcą gry - Riot Games utworzyła pierwszą belgijską ligę w LoLa. Niewiele jest firm, które równie odważnie angażują się w różne projekty esportowe.
Jak widać, tego typu działanie przynosi dobry skutek dla firmy, gdyż Burger King znów zaangażował się gry wideo. Tym razem przedmiotem działań jest FIFA 20. Sposób nowej akcji przedsiębiorstwa jest jednak bardzo zaskakujący - pozytywnie zaskakujący.
Marketingowcy Burger Kinga zaproponowali internautom wyzwanie o nazwie Stevenage Challange. Skąd taka nazwa i jaki jest jego cel? Otóż Amerykanie są głównym sponsorem 4. ligowej angielskiej drużyny - Stevenage F.C. Logo Burger Kinga widnieje na przodzie koszulek. Dlatego też, właśnie ten klub jest głównym motorem napędowym akcji.
Gracze z całego świata otrzymali propozycję, by utworzyć własną drużynę w barwach klubu ze Stevenage. Użytkownicy otrzymali listę konkretnych zadań, które mają wypełnić, by otrzymać nagrodę główną - darmową dostawę, kanapkę czy Whoopera przez cały rok. Stawka jest zatem bardzo kusząca. Co trzeba jednak zrobić, by zwyciężyć? Przykładowymi zadaniami jest strzelenie gola bezpośrednio z rzutu wolnego czy trafienie w tylną część siatki.
By wykonać większość zadań, potrzebni są jednak wirtualni piłkarze z jak największą oceną ogólną. Dlatego też w wirtualne koszulki z logiem Burger Kinga odziani są tak znakomici zawodnicy jak Cristiano Ronaldo, Lionel Messi czy Neymar. W sieci można obejrzeć filmiki z tego wyzwania.
Jest to kapitalny pomysł na promocję. Niejako największe gwiazdy futbolu promują markę, nie wymagając za to wielomilionowych sum, jakie by zapewne wchodziły w grę w rzeczywistości. Wyzwanie podbiło sieć i odbiło się bardzo szerokim echem wśród fanów FIFY.