Rainbow Six Siege czeka rewolucja. Crossplay łączy PC i konsole
W końcówce 2015 roku Rainbow Six Siege zadebiutował na rynku, stając się jedną z ważniejszych produkcji na arenach esportowych. Dopiero po 9 latach taktyczna strzelanka od Ubisoftu wzbogacona zostanie o istotny element - funkcję crossplay między platformami PC a konsolami.
Rainbow Six Siege jest też jednym z najmocniej rozwijanych esportowych tytułów. Shooter regularnie otrzymuje różne aktualizacje wdrażające m.in. nowych operatorów, mapy czy sporo mniejszych, subtelniejszych zmian, które i tak w pewien sposób wpływają na gameplay.
W grudniu uniwersum Tom Clancy’s Rainbow Six Siege czeka spora rewolucja związana z rozgrywką. Otóż w nowym sezonie zatytułowanym Operation Collision Point pojawi się pełnoprawny funkcjonalny crossplay pomiędzy użytkownikami pecetów i konsol, co oznacza, że gracze komputerowi będą mogli rywalizować razem z graczami konsolowymi.
Warto wspomnieć, że system crossplatform w tej grze pojawił się już w 2021 roku, jednak był on mocno ograniczony i dotyczył jedynie platform PC wraz z usługami Amazon Luna i Google Stadia. Nieco ponad rok później doczekaliśmy się rozgrywki międzyplatformowej na Xboxach i PlayStation. Teraz prawdopodobnie nadchodzi na tym polu największa rewolucja w grze.
To jednak nie koniec nowości, które zmierzają do Rainbow Six Siege. Ubisoft szykuje poprawki w balansie gry związane z kilkoma kluczowymi operatorami. Ponadto poprawki dotkną także systemu protekcji graczy przed oszustami. Gra automatycznie anuluje mecz w przypadku wykrycia cheatera na serwerze.
Zmian, które trafiają do Rainbow Six Siege zapewne pozazdrościć mogą fani innego rywalizacyjnego esportowego shootera, Counter-Strike’a, który w ostatnim czasie przechodzi kolejny duży kryzys na swojej drodze.
Jeśli zaś chodzi o Rainbow Six Siege, to w tytule od Ubisoftu odbyło się już ponad 560 turniejów na różnych esportowych arenach. Łączna pula nagród w tych wszystkich zawodach wyniosła 48 milionów, co plasuje grę na ósmym miejscu w rankingu "najlepiej opłacanych gier sportu elektronicznego".