Twitch bije kolejne rekordy oglądalności
Premiera Valoranta pomogła nie tylko znaleźć nową rozrywkę dla milionów graczy, ale również wyśrubować rekordy oglądalności platform streamingowych. Najwięcej na debiucie popularnego FPS-a bez wątpienia zyskał Twitch.
Najnowsze informacje dotyczące oglądalności platform streamingowych pochodzą z raportu Streamlabs. Autorzy podsumowali osiągnięcia czterech najpopularniejszych stron - Twitcha, YouTube, Facebook Gaming i Mixera - w całym drugim kwartale.
Jedną z ważniejszych statystyk dla tego typu firm jest liczba godzin spędzonych przez widzów na oglądaniu transmisji. Z 5,07 miliarda godzin Twitch pobił swój poprzedni rekord i całkowicie zdominował konkurencję, zajmując aż 67,6% całego rynku. Z 20% i 1,5 miliarda godzin znalazł się YouTube Gaming, później Facebook (822,5 miliona godzin i 11% rynku) i wreszcie Mixer (106,2 miliona godzin i 1,4% rynku).
Statystyki oglądalności poszczególnych gier jasno dały do zrozumienia, że głównym powodem popularności Twitcha był Valorant. Przez cały drugi kwartał widzowie obejrzeli aż 534 miliony godzin nowego FPS-a. Ponad 1,1 miliarda godzin spędzili z kolei przy grach Riot Games.
Równie znaczącym czynnikiem co ogólne zainteresowanie Valorantem było powiązanie Twitch Dropów z zamkniętą betą. Żeby przetestować grę na własnej skórze, gracze musieli najpierw połączyć swoje konta Twitch i Riot Games, a później liczyć na to, że podczas streama zostanie nam przyznany dostęp do bety.
Większość zmotywowany użytkowników zaczynała każdy swój dzień od włączenia przeglądarki i wejścia na kanał jednego ze swoich ulubionych streamerów. Przy tak zorganizowanych beta testach, rekordy oglądalności Twitcha nie powinny być dla nikogo większym zdziwieniem.