Tokeny NFT technologią 2021 roku? Jaki jest rekord sprzedaży i skąd popularność zjawiska?
Blockchain i tokeny NFT to nowoczesne technologie, które w drugiej połowie bieżącego roku w dużym stopniu zyskały na popularności. Zjawisko coraz częściej styka się również z branżą gier wideo, jak i z portalami streamerskimi, gdzie przeróżne osobistości wydają i handlują autorskimi tokenami. Za ile sprzedano najdroższy token?
Czym są tokeny NFT? Skąd popularność tego zjawiska?
NFT to niewymienialne tokeny, które funkcjonują w oparciu o technologię tzw. blockchain (łańcuch bloków). Między innymi na tych samych prawach działają popularne kryptowaluty. Łańcuch bloków jest systemem magazynowania informacji w formie silnie zdecentralizowanej. Rozproszenie danych oferuje dużą efektywność działania i wysoki wskaźnik bezpieczeństwa.
Niewymienialne tokeny to składniki aktywów, które w ostatnich kilku miesiącach zyskały na ogromnej wręcz popularności. Są oryginalne, niemożliwe do podrobienia, potwierdzone również certyfikatem prawdziwości i autentyczności. W praktyce token NFT to: animacja, awatar, ścieżka dźwiękowa czy nawet internetowy obrazek. Zwykle takie dzieło jest limitowane jeśli chodzi o dystrybucję i dostępność, co czyni go unikalnym i pożądanym.
Tokenami można handlować dzięki specjalnej aplikacji. Co więcej, każdy taki token ma swoją własną historię posiadania, przez co wiemy np. kto był poprzednim nabywcą unikatowego przedmiotu.
Tokeny NFT w grach. Zakazać czy rozwijać?
Tokeny znalazły swoje szersze zastosowanie w grach komputerowych i mobilnych, a producenci sięgają po te technologie coraz częściej - z kilku różnych przyczyn. NFT mogą służyć jako forma płatności i transakcji w konkretnej produkcji. To działa także z korzyścią dla graczy, którzy chętniej sięgają po tytuł, w którym będą mogli się obłowić i wymienić zdobyte przedmioty czy walutę w grze na prawdziwe pieniądze.
Swego czasu, jedna z największych platform do grania - Steam, zdecydowała się ukrócić praktyki związane z kryptowalutami i tokenami NFT. W październiku tego roku, Valve zdecydowało się usunąć z bazy wszystkie tytuły, które pośrednio wykorzystywały właśnie te technologie.
Niemal w tym samym dniu, prezes konkurencyjnego Epic Games Store, Tim Sweeney przyznał, że chętnie przyjmie pod swoje skrzydła [na platformę Epic] wszelkie gry, który zechcą wykorzystać w sposób uczciwy łańcuch bloków, a co za tym idzie - kryptowaluty i omawiane tokeny.
Ponad 69 milionów dolarów za jeden obrazek. Hitowe - tokenowe transakcje
Everydays: The First 5000 Days to dzieło autorstwa cyfrowego artysty Mike’a "Beeple" Winklemanna, które sprzedało się za 69,3 milionów dolarów. Transakcji dokonano w marcu 2021 roku, a dzieło zostało zakupione przez inwestora z Singapuru, który za swój nowy nabytek zapłacił jedną z kryptowalut.