Przełomowa aktualizacja w EA SPORTS FC 25. Pełny przegląd zmian
Nowa aktualizacja Gameplay Refresh Update (TU #8) w EA SPORTS FC 25 przynosi w połowie sezonu największe zmiany, jakie kiedykolwiek widzieliśmy. Dynamiczne poprawki gameplayu mają wynieść rozgrywkę na wyższy poziom.
W skrócie:
- Dzięki TU #8 szybsi napastnicy będą mieli większą przewagę nad obrońcami. Usunięto problemy z nienaturalnym doganianiem graczy z wyższymi atrybutami szybkości.
- Sztuczna inteligencja lepiej wspiera atak, a ofensywne ruchy AI zyskują na płynności. Zmniejszono liczbę przejęć i tacklebacków, dzięki czemu gra ofensywna jest bardziej satysfakcjonująca.
- Zmieniono zachowanie bramkarzy i zwiększono precyzję strzałów z pola karnego. Gameplay stawia teraz większy nacisk na efektywność podań i przemyślaną ofensywę.
Aktualizacje w grach sportowych rzadko budzą tyle emocji, co najnowsza łatka TU #8 do EA SPORTS FC 25. Twórcy nie tylko rozwiązali liczne problemy zgłaszane przez graczy, ale także całkowicie odświeżyli kluczowe elementy rozgrywki. Prześledźmy, co dokładnie się zmieniło.
Jednym z najczęściej zgłaszanych problemów było nieadekwatne zachowanie obrońców względem szybkich napastników. Pomimo różnic w atrybutach, wolniejsi obrońcy zbyt łatwo doganiali atakujących. TU #8 naprawia ten problem - teraz napastnicy z wyższą szybkością skuteczniej odrywają się od rywali. Takie zmiany wnoszą więcej realizmu i pozwalają na bardziej dynamiczne kontrataki (nikt już nie powie, że drybling to droga przez mękę).
Duży nacisk położono na poprawę współpracy AI w ataku. Zmodyfikowane algorytmy sprawiają, że komputerowi zawodnicy lepiej wyczuwają sytuację na boisku. Będą skuteczniej przekraczać linię spalonego, szybciej wracać do gry po nieudanych akcjach i lepiej wspierać swoich partnerów. Ta poprawka to nie tylko większa satysfakcja z gry, ale też mniej frustracji związanej z "znikającymi" opcjami podań.
Tacklebacki - czyli odzyskiwanie piłki przez atakującego tuż po przejęciu przez obrońcę - były kolejnym bolączką graczy. Nowa aktualizacja znacznie redukuje te sytuacje. Poprawiono również jakość podań po odbiorach, przez co piłka częściej trafia do dobrze ustawionych partnerów, zamiast wracać pod nogi rywala. Obrońcy z nowymi stylami gry lepiej analizują sytuację i podejmują mądrzejsze decyzje przy odbiorze piłki.
Mecze online nieraz doprowadzały graczy do białej gorączki przez dziwne zachowanie bramkarzy przy strzałach w krótki słupek. Po aktualizacji golkiperzy lepiej kryją swoje pozycje i szybciej reagują na zagrożenie. To oznacza koniec "prezentów" dla napastników. Dodatkowo poprawiono precyzję strzałów wewnątrz pola karnego - zwłaszcza tych w niskim stopniu skomplikowania. Dzięki temu oddawanie strzałów stało się bardziej intuicyjne.
Praca nad systemem podań zaowocowała kilkoma istotnymi zmianami. Przede wszystkim zwiększono szybkość zwykłych podań po ziemi oraz ich dokładność na krótkim dystansie. Z kolei podania prostopadłe w trybie półautomatycznym są teraz bardziej skuteczne, co umożliwia lepsze rozgrywanie w kluczowych momentach. Przy tym zredukowano skuteczność niektórych akcji, jak podania głową w trudnych sytuacjach, aby uniknąć nadużyć w rywalizacji online.
Jednym z największych wyzwań podczas tworzenia pierwszej gry z serii FIFA (1993) było zaprogramowanie ruchów bramkarzy, które w pierwotnej wersji były tak niedopracowane, że testerzy żartobliwie nazywali ich "tańczącymi kukiełkami". Dopiero na kilka tygodni przed premierą udało się to naprawić. To uratowało projekt przed kompromitacją.