Reklama

3,5 mln obejrzanych godzin i 10 mln wyświetleń turniejów Ultraliga

​FRENZY podsumowuje turnieje spod szyldu Ultraliga w 2022 roku i zapowiada budowę zdrowego ekosystemu regionalnych rozgrywek w League of Legends w przyszłym roku.

Rok 2022 w esporcie to z jednej strony powrót do dużych imprez LAN-owych, a z drugiej wyzwania związane z utrzymaniem oglądalności transmisji, które w trakcie dwóch lat pandemii mocno wystrzeliły w górę. Aby zaspokoić oczekiwania kibiców i zawodników, firma FRENZY zorganizowała 5 turniejów esportowych pod szyldem Ultraliga, których sumaryczna oglądalność przekroczyła 10 mln wyświetleń i 3,5 mln obejrzanych godzin.

W 2022 roku firma zadbała również o dwa finały LAN z udziałem publiczności i oficjalne watch party, które przyciągnęły setki fanów League of Legends. Organizacja duże nadzieje wiąże z rokiem 2023, w którym wprowadzone zostaną m.in. mechanizmy mające na celu budowę zdrowego ekosystemu esportowego skupionego wokół LoL-a.

Reklama

Rok 2022

Mijający rok był dla całego ekosystemu Ultraligi ważny z wielu powodów. To pierwszy “po pandemii" okres, w którym zarówno finały rozgrywek w League of Legends oraz w Teamfight Tactics zostały rozegrane na LAN-ie i to z udziałem przedstawicieli publiczności. Co ważne, Ultraliga powitała drużyny z krajów bałtyckich i z turnieju lokalnego stała się regionalnym.

W 2022 roku odbyła się również pierwsza edycja nowego turnieju Ultraliga Super Puchar, który zastąpił Trinity Force Puchar Polski i w którym po raz pierwszy w Polsce wprowadzono tryby blind pick i fearless. W sumie, FRENZY zorganizowało 5 autorskich turniejów: 3 w League of Legends (sezon 7 i 8 Ultraliga oraz Super Puchar) i dwa w Teamfight Tactics (sezon 3 i 4 Ultraliga TFT Mistrzostwa Polski).

Wszyscy zwycięzcy rozgrywek spod znaku Ultraligi w roku 2022:

  • Ultraliga sezon 7 - AGO Rogue
  • Ultraliga sezon 8 - Zero Tenacity
  • Ultraliga Super Puchar - Illuminar Gaming
  • Ultraliga Mistrzostwa Polski w TFT sezon 3. - Łukasz “ Sage" Strzyżewski (devils.one)
  • Ultraliga Mistrzostwa Polski w TFT sezon 4. - Jakub “Kubixon" Warzecha (Blazing Parrots)

W 2022 roku FRENZY zagwarantowało też wiele niespodzianek dla publiczności, organizując m.in. oficjalne watch party w Warszawie i Gdańsku, czy zapraszając do prowadzenia finałów Ultraligi gwiazdy telewizji - Krzysztofa Ibisza oraz Ksenię Chlebicką. To wszystko przełożyło się na bardzo dobre wyniki oglądalności, które dla wszystkich transmisji spod szyldu Ultraliga wygenerowały ponad 10 mln wyświetleń live i prawie 3,5 mln obejrzanych godzin w internecie i na kanale telewizyjnym Polsat Games.

Turnieje organizowane przez FRENZY wzbudzały też zainteresowanie przedstawicieli mediów, którzy na łamach portali internetowych wspomnieli o nich aż 650 razy. Ultraliga to również mocna społeczność skupiona wokół profili na Facebooku, Twitterze i Instagramie. W 2022 roku działania w tym obszarze przełożyły się na 14,3 mln social media impressions.

Długofalowym celem FRENZY jest dalsza budowa stabilnego ekosystemu esportowego skupionego wokół LoL-a. W tym celu każdego roku firma wypłaca organizacjom w grantach i nagrodach prawie 1 mln złotych. Potwierdzeniem silnych fundamentów Ultrlaigi, jest również fakt że jest ona jedną z pięciu akredytowanych lig w Europie.

Rok 2023

Z początkiem 2022 roku, dzięki połączeniu z Baltic Masters, Ultraliga stała się ligą międzynarodową skupiającą państwa z regionu bałtyckiego czyli Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię. Począwszy od roku 2023 do tych krajów dołączy Ukraina, Gruzja i Izrael, co dodatkowo zwiększy znaczenie turnieju i urozmaici rozgrywki. Decyzja ta jest pokłosiem zmian jakie producent gry, firma Riot Games, podjęła w obszarze przebudowy europejskiego ekosystemu esportowego skupionego wokół gry League of Legends - LEC.

W nowym roku niewielkie zmiany czekają też system rozgrywek, który z 9 tygodni skróci się do 8, ale w zamian na rozpoczęcie i zakończenie sezonu fazy zasadniczej rozegrane zostaną dwa trzydniowe super weeki. Jeżeli piszemy o zmianach to w 9. sezonie Ultraligi nie zobaczymy już AGO Rogue, (zastąpi ich AGO Esports), Gentlemen’s Gaming, którzy sprzedali swojego slota włoskiej organizacji Exeed oraz devils.one, którzy spadli do drugiej dywizji - na ich miejscu zobaczymy natomiast Grypciocraft Esports.

Zmiany dotyczą też kwestii organizacyjnych, które mają wpłynąć na budowę zdrowego ekosystemu esportowego skupionego wokół regionalnego League of Legends. Chodzi przede wszystkim o kwestię sposobu przyznawania grantów dla organizacji. Od nowego roku system wypłaty środków ma być uzależniony od wypełniania pewnych warunków związanych m.in. z aktywnym działaniem na profilach social media, zaangażowaniem w trakcie media day’u, gotowością do udzielania wywiadów przez członków drużyny i przede wszystkim udokumentowaniem wypłat dla zawodników.

9. sezon turnieju Ultraliga wystartuje już 16 stycznia, a rozgrywki najlepszych regionalnych drużyn w League of Legends będzie można śledzić na kanale telewizyjnym Polsat Games i w internecie.

Polsat Games
Dowiedz się więcej na temat: Ultraliga | League of Legends