Reklama

Activision zablokowało premierę wyczekiwanego moda do Modern Warfare Remastered

Call of Duty: Modern Warfare Remastered niespodziewanie wskoczyło na szczyt listy najlepiej sprzedających się tytułów na Steam.

Z pewnością pomogła w tym wyprzedaż, ale jeszcze lepszym wyjaśnieniem jest, czy raczej była zbliżająca się premiera moda H2M - ogromnego, darmowego projektu stworzonego przez fanów, który miał na celu odtworzenie wrażenia z klasycznego trybu wieloosobowego Modern Warfare 2 w nowszym remasterze. Ale wysiłki fanów zostały w ostatniej chwili unicestwione. Dzień przed premierą moda, twórcy ujawnili, że zgłosili się do nich przedstawiciele działu prawnego Activision:

Członkowie naszego zespołu otrzymali dziś “nakaz zaprzestania działalności wystawiony w imieniu Activision Publishing w związku z projektem H2M-Mod" - poinformował zespół na Twitterze. "Stosujemy się do tego nakazu i zamykamy wszystkie operacje natychmiast i na stałe." To jedyne ogłoszenie od przedstawicieli H2M, a do tego strona internetowa projektu, która znajdowała się pod adresem h2m-mod.dev również przestała istnieć.

Reklama

Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że taki obrót spraw nie mógł spodobać się żadnemu z fanów Call of Duty. Wiele osób czekało na tryb multiplayer rodem z Modern Warfare 2 z 2009 roku. Dla sporego grona fanów serii jest to jej najlepsza edycja, a do tego oficjalny remaster, wydany w 2020 roku nie zawiera żadnej formy trybu multiplayer - ma jedynie kampanię dla pojedynczego gracza.

H2M miało nie tylko zawierać odświeżone wersje map z multiplayera MW2, ale też poziomy z kampanii singleplayer, dopasowane do wymogów gry wieloosobowej, a do tego wszystkie mapy z Call of Duty 4 - łącznie 54 levele. Równie smutny jest fakt, że najwyraźniej Activision czekało do ostatniej możliwej chwili, zanim dostarczyło twórcom żądanie zaprzestania prac. A może czekano do końca wyprzedaży na Steam? Jak wspomniałem, mnóstwo osób skorzystało z niej właśnie z powodu moda H2M - nic więc dziwnego, że wielu graczy podejrzewa, ze wydawca specjalnie wykorzystał okazję by podkręcić wyniki sprzedaży. Dlatego teraz w social mediach wiele osób namawia znajomych i followersów do skorzystania z opcji zwrotu, póki opcja taka w ogóle działa.

"Duża część oryginalnego zespołu Infinity Ward składała się z deweloperów, którzy zaczynali swoją karierę jako modderzy" - powiedział na Twitterze były kreatywny strateg Call of Duty, Robert Bowling. "Oryginalne gry Call of Duty na PC udostępniały narzędzia do tworzenia modów i pliki serwerów, aby umożliwić społeczności tworzenie i rozwijanie oryginalnej wizji. Twórz systemy, które pomogą twojej społeczności, a nie ją zabiją".

To nie pierwsza sytuacja, w której Activision poprzez swoich prawników domaga się porzucenia prac nad projektem moda do Call of Duty. W ciągu zaledwie jednego tygodnia w 2023 roku wyłączono klienta SM2, nad którym prace trwały przez dwa lata, a następnie starszy projekt IW4X. Activision nigdy się nie zmienia...

ESPORTER
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy