Auto Chess otrzyma grę MOBA
Historia gatunku MOBA wywodzi się z modyfikacji tworzonych przez graczy - tak powstała pierwsza Dota, na bazie Warcraft 3. Wiele lat później na bazie Dota 2 od Valve powstała modyfikacja Auto Chess, która szybko zdobyła ogromną popularność. Teraz produkcja zatoczy jednak pełne koło.
Dlaczego? Otóż - jak ogłosili wydawcy z Dragonest - Auto Chess doczeka się własnej gry... MOBA. Tym samym modyfikacja, która wywodzi się z postaci Dota 2, zyskała na tyle dużą popularność, by stać się niezależną inicjatywą, doczeka się teraz projektu rywalizującego właśnie z samym Dota 2.
Czym dokładnie jest Dota Auto Chess? Dota 2 oferuje opcję "własnych trybów", w których gracze mogą zamieszczać własne, często bardzo rozbudowane modyfikacje podstawowych zasad zabawy, w oparciu o plejadę dostępnych w produkcji postaci. Jednym z takich eksperymentów był właśnie DAC.
Pionki to postaci z Dota 2, reprezentujące różne rasy, klasy i umiejętności. Bardzo ważna jest taktyka, a więc odpowiednie dobranie jednostek, by te wzajemnie się uzupełniały i negowały słabsze strony. Możliwe jest także rozbudowywanie możliwości poprzez poświęcenie innych pionków.
Każda runda zaczyna się nieco w stylu karcianki - na ekranie widzimy pięć losowych pionków ze wspólnej puli. Dodatkowe jednostki możemy kupić za złoto zgromadzone w poprzednich turach. Zasoby zależą głównie od naszych wcześniejszych poczynań i serii zwycięstw oraz porażek.