Reklama

Bardzo dobra oglądalność IEM w Polsacie

​Stacja Polsat Games funkcjonuje od 2018, ale w tym roku relacjonowała najważniejsze wydarzenie w polskim esporcie - Intel Extreme Masters w CS:GO. Jak się okazało, decyzja o zakupie praw była bardzo trafna. Przed telewizorami zasiadła duża rzesza kibiców.

Z internetu przed telewizory

Sporty elektroniczne są na pozór skierowane głównie do młodszych odbiorców. Od kilku lat następuje tendencja, że młodzież przenosi się sprzed telewizora do internetu. Wynika to z tego, że dużo więcej treści dla młodych ludzi można znaleźć w sieci - telewizja jest skierowana do nieco starszego i bardziej różnorodnego odbiorcy. Dlatego też ryzyko związane z powstaniem stacji Polsat Games wydawało się być duże. Telewizja jednak cieszy się dość dużą popularnością, jak na kodowaną stację.

Sztandarowym produktem "dziecka polsatowskiej rodziny" jest Ultraliga. Są to rozgrywki ligowe w grę League of Legends przeprowadzane w studiu specjalnie przygotowanym do tej ligi. Polsat Games pokazywał również Mistrzostwa Świata w LoL’u oraz wiele innych imprez. CS:GO nie było jednak bardzo mocno eksponowane. Tą dziedziną zajmował się dużo intensywniej TVP Sport. Teraz jednak zaszła pewna zmiana.

Reklama

Intel Extreme Masters w Polsacie

Tuż przed startem Intel Extreme Masters w Katowicach Polsat pochwalił się zakupem praw - faza pucharowa imprezy miała zostać pokazana na antenie Polsat Games. Było to nie lada zaskoczenie na rynku praw esportowych z racji tego, że to TVP do tej pory było bardziej zainteresowane tego typu rozgrywkami.

Spółka Frenzy należąca do Polsatu miała już z powodu CS:GO w przeszłości problemy, gdy w telewizji Polsat Viasat Explore pokazywała turniej rangi Major, do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji trafił donos ze strony konkurencji. Wówczas na kilka lat zrezygnowano z pokazywania CS:GO w telewizji. Teraz na szczęście się to zmienia.

Łącznie pięć spotkań IEM Katowice zostało pokazanych na antenie. Zapytaliśmy władz telewizji o wyniki oglądalności. Jak się okazało, stały one na bardzo dobrym poziomie.

Sukces IEM w telewizji

Według danych AGB Nielsen Media Research - największej firmy wykonującej pomiary oglądalności, piątkowe rozgrywki oglądało w szczytowym momencie 22 tysiące osób. To był jednak dopiero początek "boomu". Sobotnie zmagania śledziło już ponad 30 tysięcy fanów, a apogeum nastąpiło w meczu finałowym, który śledziło nawet 60 tysięcy odbiorców.

Takie liczby w kodowanej telewizji są na pewno dużym sukcesem. Jak już wspomnieliśmy, esport jest kierowany raczej do młodszej widowni, a telewizja najczęściej trafia do starszej publiki. Na pewno pokazywanie esportu w najlepszym wydaniu w polskiej telewizji rozwija sporty elektroniczne w naszym kraju, gdyż docierają do nowych odbiorców. Czy Polsat Games sięgnie po prawa do kolejnych rozgrywek CS:GO? Tego na razie nie wiadomo.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: IEM
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy