BMW i Epic Games świętują wieloletnie partnerstwo w zakresie technologii
BMW podsumował kilka lat współpracy ze studiem deweloperskim Epic Games w zakresie technologii i wykorzystania gamingowego silnika Unreal Engine również w branży motoryzacyjnej.
BMW i Epic Games świętują wieloletnie partnerstwo w zakresie technologicznym. Bawarski producent samochodów nawiązał współpracę ze studiem deweloperskim w 2016 roku, stając się pierwszym przedstawicielem branży motoryzacyjnej, który połączył swe wysiłki z firmą związaną game devem. Silnik Unreal Engine połączono z technologią Virtual Reality, a efekty pokazano po raz pierwszy na MW Vision iNext (CES 2019), gdzie zaoferowano możliwość odbycia wirtualnej podróży. Działania te pomogły stworzyć narzędzia programistyczne oraz innowacyjne metody wykorzystywane przy wielu projektach, w tym pracach nad nowymi rozwiązaniami.
W ten sposób od samego początku realizowano ważne elementy ewolucji projektowej nowego BMW iX za pomocą silnika gry, który również odegrał decydującą rolę w planowaniu nowej fabryki BMW i4. Wiele salonów i oddziałów BMW oferuje już wirtualne kontrole pojazdów oraz jazdy próbne. Unreal Engine użyto także do premiery nowego BMW iX w transmisji cyfrowej #NEXTGen. Dzięki narzędziom oferowanym przez Epic Games, w tym rozwiązaniom, które do tej pory były wykorzystywane głównie w Hollywood, stworzono całkowicie elektryczny pojazd w specjalnej konfiguracji o nazwie "The Cave".
Możliwości zastosowania technologii gamingowej i wirtualnej rzeczywistości w branży motoryzacyjnej zdaniem BWM są naprawdę ogromne. Niemiecka firma wraz z twórcami Fortnite jako pierwsza zdefiniowała i ustrukturyzowała licencję korporacyjną na przemysłowe wykorzystanie Unreal Engine, jak również zaprojektowała samodzielnie opracowany system rzeczywistości mieszanej. Korzystanie przez BMW z silnika Unreal Engine jest efektywne, zwłaszcza w strategicznych dziedzinach innowacji. Można na przykład bardzo szybko tworzyć renderingi 3D, które uwzględniają między innymi efekty świetlne i odbicia światła na różnych materiałach.
Z tej technologii korzystają też inni, ponieważ Emotion Virtual Experience (EVE) wykreowane przez BMW, które jest teraz dostępne na 6400 stacjach w ponad 2400 salonach i oddziałach BMW na całym świecie, pozwala na bezpośrednie zapoznanie się z wybranymi modelami aut bawarskiego producenta w ramach wirtualnej rzeczywistości.
Marcin Jeżewski - ITHardware.pl