Reklama

"Boomerzy" podbijają świat gier

​Instytucja Newzoo.com przygotowała i opracowała raport dotyczący podejścia pokolenia tzw. "baby boomerów" do gier wideo i świata sportu elektronicznego. Wyniki mogą zaskoczyć wielu.

Newzoo to wiodący podmiot w dziedzinie analizy rynku gier. Przedsiębiorstwo to wspiera swoim doradztwem największych gigantów z branży technologii, a także firmy działające w gałęziach komunikacyjnej i medialnej, by pomóc im dostosować się do dynamicznie zmieniających się procesów w tychże branżach.

Jeden z ostatnich ogólnie dostępnych raportów o nazwie "Insights into Baby Boomer Gamers" traktuje o pokoleniu "baby boomerów" odnośnie gier wideo. Rezultat badania przeprowadzonego przez wspomnianą instytucję Newzoo może autentycznie szokować.

Reklama

"Baby boomers" - czyli tak naprawdę kto?

Co tak naprawdę kryje się pod pojęciem "baby boomers"? To pokolenie wyżu demograficznego, poprzedzające z kolei nowszą generację - Pokolenie X. Boomerzy to ludzie urodzeni w latach 1946-1964 - w momencie, gdy po II wojnie światowej nastąpiły eksplozywne i mocno zauważalne tendencje wzrostowe w aspekcie demograficznym. Pojęcie to pierwotnie kształtowało się w Stanach Zjednoczonych, ale obecnie swoją popularność zdobywa również w innych krajach i na różnych kontynentach.

W Polsce zwłaszcza wśród młodszych pokoleń, zaczyna dominować trochę inna definicja, ukształtowana przede wszystkim przez realia występujące w naszym kraju. Określenie "boomer" przyjęło więc w sposób naturalny, troszkę inne znaczenie, niż używane było pierwotnie. Jest to osoba ze starszego pokolenia, która z sentymentem patrzy na dawne czasy i nie potrafi zrozumieć reprezentantów młodszych pokoleń, a przede wszystkim ich podejścia światopoglądowego oraz nastawienia np. do postępu technologicznego. Przez to wszystko, w kierunku młodszych ludzi pada wiele (często niesłusznych) stereotypów.

"Boomerzy" to też gracze

Newzoo przeprowadziło szereg badań na osobach, które przynależą do pokolenia "baby boomers". Wyniki jasno wskazują, że aż 42% ankietowanych to gracze! Raport mówi o tym, że niemal co drugi uczestnik badań, w ostatnim półroczu miał styczność z komputerem, konsolą lub urządzeniem mobilnym.

Co prawda, może gry wideo nie wypełniają większości wolnego czasu osób z omawianego pokolenia, bo w tej kategorii prym wiedzie oglądanie telewizji (35%) oraz czytanie (18%). Niemniej sama wirtualna rozrywka w postaci gamingu zajmuje piąte miejsce (10%).

Bardziej zaskakująca może być jednak statystyka dotycząca płci. Okazuje się, że aż 53% graczy z pokolenia boomerów to kobiety, co jest wynikiem niezwykle interesującym i jednocześnie intrygującym, zważając na to, że przynajmniej stereotypowo - świat gier zdominowany jest przez płeć męską.

W dalszej kolejności, raport porusza kwestie dotyczącą ilości spędzanych godzin tygodniowo przy grach. W przypadku opisywanego pokolenia jest to niespełna 2,5 godziny, przy czym głównie mowa o urządzeniach mobilnych (34%) i komputerach (27%). Boomerzy najrzadziej sięgają natomiast po konsole do gier.

Praktycznie każdy badany stwierdził, że rozrywka w postaci gier ma być dla niego formą relaksu, odprężenia się i wypełnienia w ten sposób wolnego czasu. Tylko co piąty respondent uczestniczy w grach, ponieważ chce poczuć rywalizacje i mierzyć się z innymi.

Jak widać, wirtualny świat nie jest może wiodącą domeną, która dominuje i przenika wskroś życie "baby boomerów", ale nieuczciwym stwierdzeniem byłoby określenie, że pokolenie to - nie ma zupełnie nic wspólnego z cyfrową rozrywką i branżą gamingu.

ESPORTER
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy