Reklama

Reklama

Branże gier i esportowa rosną w siłę. Liczby nie kłamią

​Esport i gaming są coraz większą siłą na rynku branży rozrywkowej. Nie można się temu dziwić, skoro ponad połowa wszystkich użytkowników internetu jest zaangażowana w gry wideo. Mówią o tym badania przygotowane przez agencję Gameset.

Gameset to agencja marketingu gamingowego, która powstała w 2017 roku. Od samego początku spotykała się z bardzo dużym zainteresowaniem wśród branży. Firma miała bardzo duży wpływ na scenę esportową Fortnite’a w naszym kraju, współorganizując eventy dla graczy czy influencerów.

Między innymi dzięki działaniom Gamesetu do inicjatywy dołączył się Plus czy też inne znane firmy z mainstreamu. Agencja z okazji piątego roku działania na rynku przygotowała kilka ciekawych statystyk dotyczących rozwoju w ostatnim pięcioleciu.

Reklama

Od 2017 roku przybyło aż 700 milionów nowych graczy. To wzrost aż o 27 procent względem tego, jaka liczba pasjonatów gier wideo była przed pięcioma laty. Daje to zawrotną liczbę trzech miliardów graczy na całym świecie. To 41 procent całej populacji i 65 proc. użytkowników internetu. Przekładając na Polskę, proporcje wyglądają bardzo podobne.

Z gier wideo korzysta około 17 milionów użytkowników. To 41% populacji oraz 65 proc. wszystkich internautów. Nic zatem dziwnego, że gaming poszerza swoje wpływy i jest obiektem coraz większego zainteresowania ze strony świata wielkiego biznesu. Tak naprawdę dziś branża gier wyprzedza muzyczną i filmową, stając się największym filarem rozrywki na świecie.

Nie można również nie zauważyć wzrostu zarobków w branży. Przed pięcioma laty reklamodawca za tysiąc wyświetleń na kanale zrzeszonym w Gameset musiał zapłacić 4,96 zł, natomiast w 2021 roku wyniosła już 6,15 zł. Oznacza to podniesienie stawek aż o 24 procent. Ewidentnie widać, że branża związana z grami, YouTube’m i szeroko pojętym działaniem influencerskim w sieci bardzo mocno się rozwija.

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy