Call of Duty: Mobile bije Apex Legends, PUBG i Fortnite. 100 mln pobrań w pierwszym tygodniu!
Co marka, to marka... nowe produkcje typu battle royale muszą się jeszcze wiele nauczyć, zanim będą w stanie walczyć z Activision.
Jak szacują eksperci analizujący mobilne aplikacje z Sensor Tower, Call of Duty Mobile zostało pobrane ponad 100 milionów razy podczas pierwszego tygodnia od premiery. To absolutny rekord, który wygenerował na samym tylko iOS 56,9 mln instalacji, co jest wynikiem znacznie lepszym niż u jakiegokolwiek mobilnego rywala, mającego do dyspozycji nawet dwie platformy. Dla porównania, PUBG Mobile i Fortnite mogły się pochwalić wynikami z tygodnia otwarcia na poziomie odpowiednio 28 i 22,5 miliona instalacji.
Zdaniem analityków większość instalacji nastąpiła w Stanach Zjednoczonych, bo mówimy o liczbie 17,3 mln, co stanowi 16,9% wszystkich pobrań. Na kolejnych miejscach podium plasują się Indie z rezultatem 13,4% oraz Brazylia i jej 7%. I co warto podkreślić, chociaż za opracowanie tytułu odpowiada chińskie Timi Studios (należące do międzynarodowego giganta Tencent), to gra wciąż nie jest dostępna w Chinach, które mogłyby znacząco poprawić jej osiągnięcia.
Jeśli jednak Activision uzyska stosowne pozwolenia, to biorąc pod uwagę ogrom tego rynku (według ostatnich doniesień Chiny stanowią aż 25% światowego rynku gier mobilnych), z pewnością jeszcze umocni swoją pozycję. A jak donosi The Wall Street Journal, wydawca właśnie się o nie stara. Mówiąc krótko, jeśli Call of Duty: Mobile ukaże się w Chinach, to z miejsca będziemy mówić o ogromnym sukcesie, więc Activision z pewnością dobrowolnie nie przepuści takiej okazji.
Przy okazji warto też przypomnieć, że w ubiegłym tygodniu mieliśmy do czynienia z debiutem innej niezwykle popularnej gry mobilnej, ale już nie z gatunku strzelanek, a mianowicie Mario Kart Tour. W tym wypadku Nintendo może się pochwalić rekordowym wynikiem 10,1 mln pobrań w dniu premiery i 90 milionami pobrań w ciągu pierwszego tygodnia od debiutu. Produkcja z miejsca stała się więc jedną z najlepiej sprzedających się gier mobilnych od Big N, ale nie powinniśmy się temu dziwić, bo jak wiadomo, gdzie jest kultowy Mario, tam jest kasa!
Daniel Górecki - ITHardware.pl