Call of Duty: Modern Warfare otrzyma serwery dedykowane
Dobre wieści dla miłośników stabilnego, sieciowego strzelania - Call of Duty: Modern Warfare otrzyma serwery dedykowane, więc rozgrywki wieloosobowe nie będą bazowały na jakości połączenia jednego z graczy, jak bywało w poprzednich odsłonach serii i jak bywa często w innych grach.
Informację podano w najnowszym numerze magazynu Game Informer. Serwery dedykowane będą oficjalnie wspierane we wszystkich wersjach sprzętowych, a więc na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One.
Warto pamiętać, że określenie "serwery dedykowane" nie oznacza już tego, co oznaczało w zamierzchłej przeszłości Quake 3 czy Counter-Strike, gdy mogliśmy skorzystać ze specjalnych usługodawców i za opłatą wynająć serwer, który byłby dostępny tylko dla nas i naszych znajomych.
Dzisiaj "serwery dedykowane" - będzie tak też w Call of Duty: Modern Warfare - sygnalizuje po prostu, że za obsługę sieciową meczów odpowiada infrastruktura wynajmowana i zarządzana przez producenta gry, a nie - jak wspomniano na początku - hostowanie przez jednego z uczestników akcji.
W ten sposób dochodzimy jednak do innego problemu. Kluczową wartością przekładającą się na płynność zabawy jest częstotliwość odświeżania informacji przesyłanych pomiędzy serwerem i komputerem i graczem. W CS:GO jest to na przykład 64 Hz, na co gracze często narzekają.
Nie trzeba się więc domyślać, jak bardzo narzekano na fakt, że Call of Duty: Black Ops 4 oferowało serwery dedykowane z odświeżaniem na poziomie... 20 Hz. To sprawia, że infrastruktura jest oczywiście tańsza w utrzymaniu, lecz zabawa nie jest równie komfortowa.
Odpowiedzialne za Black Ops 4 studio Treyarch po licznych narzekaniach w końcu podniosło częstotliwość odświeżania, lecz nie jest obecnie jasne, jak sytuacja będzie wyglądała w przypadku nadchodzącego Call of Duty: Modern Warfare.