CS:GO: Polak stworzył mapę Inferno z namiastką Source 2
Gracze CS:GO z całego świata od lat czekają na unowocześnienie silnika CS:GO. Aktualnie gra pracuje na Source. Mówi się, że w niedalekiej przyszłości Counter-Strike ma być przeniesiony do jego drugiej generacji. Polak ukazał namiastkę jego możliwości.
Obecny silnik zadebiutował w październiku 2004 roku. W świecie gier wideo to cała wieczność. Wystarczy wspomnieć, że to czas, kiedy na rynku debiutował GTA: San Andreas, a świat dopiero osiem lat później poznał CS:GO.
Silnik, na którym pracuje ta słynna strzelanka jest zatem mocno przestarzały. Zdaje się, że przez lata jej producent - studio Valve nie zauważało problemów w CS:GO. Natomiast zmieniono silnik w innej flagowej produkcji studia - Dota 2, która przeszła na Source2 w 2015 roku.
To nieco wzburzyło fanów jednej z najpopularniejszych gier z gatunku FPS w historii. Source pierwszej generacji coraz częściej pokazuje swoje niedoskonałości w dzisiejszym świecie.
Wszystko wskazuje jednak na to, że jesteśmy bliżej, niż dalej zaimplementowania nowego silnika. Zanim jednak to nastąpi, wśród map przygotowanych przez fanów, można znaleźć prawdziwą perełkę. Jeden z polskich twórców zademonstrował możliwości Source2 na przykładzie Inferno. Projekt nazywa się Destructible Inferno.
Jedną z bardziej charakterystycznych cech Source2 jest destrukcja otoczenia. Wybuchające granaty będą powodowały, że niezniszczalne dotąd przedmioty będą ulegały zburzeniu. To widać na zademonstrowanej mapie. Projekt zebrał wiele pozytywnych ocen. Trudno podejrzewać, by tak zaawansowana zmiana miałaby być poczyniona w oficjalnych rozgrywkach CS:GO. Zmieniłoby to zupełnie rozgrywkę i gra stałaby się całkiem nowym tytułem.
Jednak nowy silnik zdecydowanie wprowadziłby CS:GO na wyższy poziom pod względem technologii i sam tytuł mógłby się stać jeszcze lepiej grywalny, niż aktualnie.