Digital Motorsports będzie współpracował z FIA Rally Star
Irlandzka firma zajmująca się między innymi tworzeniem wydarzeń simracingowych - Digital Motorsport znalazła nowego partnera. Tym razem Wyspiarze będą działali razem z FIA Rally Star - organizacją skupioną wokół rajdów samochodowych.
Historia gier związanych z rajdami samochodowymi jest bardzo bogata. Najpopularniejszą serią tego typu wydawnictw były gry stworzone przez słynnego szkockiego mistrza świata w rajdach samochodowych Collina McRae. Pierwsza gra z cyklu Colin McRae Rally powstała w 1998 roku, W 2011 nastąpiła zmiana nazwy i wydawana jest pod nazwą Dirt. Cieszy się ona nieustannie dużą popularnością. W ubiegłym roku na rynku pojawiła się gra Dirt 5. Powstała także poboczna seria DIRT Rally.
Inną znaną grą rajdową było Richard Burns Rally. Dla graczy był to jednak znacznie bardziej wymagający tytuł. Styl jazdy zdecydowanie bardziej przypominał symulator niż grę zręcznościową, jak było w przypadku Colina McRae Rally. Jednak gra ta nie osiągnęła ogromnej popularności i szybko została wycofana z rynku. Na rynku obecna też jest seria WRC, wydawana przez organizatora rajdowych mistrzostw świata. Wiele wskazuje na to, że czeka nas renesans "rajdówek". Na to wskazuje niedawno podpisane porozumienie.
Otóż irlandzka firma zajmująca się między innymi przygotowywaniem infrastruktury esportowej - Digital Motorsports nawiązała porozumienie z FIA Rally Star - projektem przygotowanym z ramienia Międzynarodowej Federacji Samochodowej.
Projekt Rally Star polega na szkoleniu młodych kierowców. Można do niego dołączyć od 17 do 26 roku życia. Dzięki temu można zostać zauważonym przez najlepsze zespoły rajdowe na świecie i spełnić swoje marzenie o byciu zawodowym kierowcą. Umiejętności sprawdzane są w grze WRC 9, która świetnie oddaje realizm prowadzenia. Digital Motorsports ma zająć się marketingową promocją tego projektu.
"Digital Motorsports jest bardzo dumny z bycia częścią wizji FIA dotyczącej wszechstronnego, wszechstronnego programu wykrywania młodych talentów. FIA zachęca do pionierskiego rozwoju w sektorach cyfrowych i esportowych, które są kluczem do zaangażowania nowych pokoleń i będą odgrywać coraz większą rolę w osiąganiu różnorodności i prawdziwej dostępności dla wszystkich w sporcie motorowym" - przyznał Niall Maher, dyrektor generalny Digital Motorsports.