Reklama

E-Sport! Przygoda nie tylko wirtualna już w księgarniach

​16 czerwca br. na półkach księgarskich pojawiła się nakładem HarperCollins Polska książka autorstwa Marcina Kality "E-SPORT. Zostań mistrzem" dla dzieci zafascynowanych grami komputerowymi, marzących o przygodzie z e-sportem.

To przewodnik, jak stawiać w bezpieczny sposób pierwsze kroki w tej coraz bardzie popularnej dziedzinie. Autor przedstawia tajniki gier komputerowych oraz pokazuje, że granie nie musi być tylko zabawą i wirtualną obecnością, a może stać się realnym sportem, który wymaga odpowiedniego sprzętu, umiejętności oraz licznych treningów. Książka zawiera wywiad ze znanym graczem Filipem Kubskim ps. Neo oraz z założycielem Polskiej Ligi E-sportowej Marcinem Gortatem.

Kto z nas nie lubi gier komputerowych? Każdy ma na swoim koncie trochę czasu spędzonego nad tetris, kulkami, Pac-Manem, czy bardziej zaawansowanymi pozycjami, jak Wiedźmin, czy FIFA. Dziś żyjemy w czasach bardzo szybkiego rozwoju technologicznego, codziennością dzieci są komputery, smartfony i konsole, dorośli również wciąż są "on-line". Od tego nie uciekniemy. Jak pokazać młodym graczom, że można połączyć gry z przyjaźnią, sportem i współzawodnictwem w drodze do mistrzostwa? Znaleźć złoty środek między życiem wirtualnym, a realnym? I jak przekuć fascynację grami w rozwój różnych umiejętności zarówno tych twardych, jak i miękkich, społecznych. I samemu się przekonać, że e-sport to nie fanaberia, mało poważna pasja i pożeracz czasu w jednym. 

Reklama

Codziennie w wirtualnej rywalizacji biorą udział miliony fanów. Zatem czy granie w gry może być nie tylko rozrywką, lecz także sposobem na życie? Kiedyś w odosobnieniu kilku zapalonych graczy rywalizowało między sobą, dziś mamy profesjonalną ligę e-sportową i niejednokrotnie informacje o turniejach pojawiają się w telewizji. Jak trenują zawodnicy? Czym jest Blizzcon, bądź Dreamhack? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi znajdują się właśnie w najnowszej sportowej książce Marcina Kality "E-sport. Zostań mistrzem" przeznaczonej dla miłośników gier... a także do wspólnego czytania z rodzicami, by mogli zrozumieć świat małych graczy. Autor znany ze swoich książek objaśniających tajniki sportu młodszym czytelnikom tym razem przybliża tematykę e-sportu.

Z publikacji dzieci dowiedzą się, jaki sprzęt i umiejętności są niezbędne, by zostać profesjonalnym graczem, ale przede wszystkim - że aby osiągnąć sukces w e-sporcie, tak jak w każdej innej dyscyplinie, niezbędny jest trening i ciągłe podnoszenie swoich umiejętności. Jakich? O tym więcej w książce, gdzie szczegółowo dowiemy się m.in.:

  • czym jest e-sport i jak wyglądają rozgrywki e-sportowe;
  • jak zacząć, jak trenować i przede wszystkim - jakie cechy powinien mieć zawodnik;
  • poznamy najważniejsze imprezy dla graczy w Polsce i na świecie;
  • przeczytamy interesujące ciekawostki o rozgrywkach, graczach i turniejach;
  • podejrzymy pracę twórców i tego, jak tworzy się gry.

Niejeden rodzic codziennie staje przed wyborem, czy pozwolić dziecku grać? Głowa jest pełna obaw, wątpliwości i szumu medialnego wokół wirtualnej rzeczywistości. Internet to źródło wiedzy i rozrywki. Finalnie dopuszczamy naszych milusińskich do nowych technologii, nie jest możliwe odcięcie, a nawet niewskazane. Najważniejsze by dzieciom w wirtualnym świecie towarzyszyli rodzice lub opiekunowie, którzy pomogą zdobyć kompetencje medialne, wskażą jak mądrze wykorzystywać dobrodziejstwa XXI wieku. Samodzielne obcowanie w zaciszu własnego pokoju to pozostawianie dzieci na przypadkowe bodźce i zdarzenia, dlatego istotne jest by na początku drogi poznać specyfikę gier z jakimi dzieci mają styczność i ustalić zasady funkcjonowania w wirtualnej rzeczywistości. Książka "E-sport. Zostań mistrzem" podczas wspólnej lektury z dzieckiem przybliży rodzicom świat gier i pomoże zrozumieć dziecięce pasje. Niejednokrotnie obali mit siedzenia tylko przed ekranem komputera i grania w "głupią gierkę". Łączy pokolenia i może zaowocować pozytywnymi relacjami. Należy tylko pamiętać o zdrowym balansie między życiem realnym a wirtualnym, wtedy media elektroniczne nie będą kojarzone z demonem zła, a bodźcem do ogólnego rozwoju dziecka.

Większość gier rozwija sprawność manualną i umysłową, kojarzenie faktów, czy wspiera naukę  języków obcych, co potwierdzają liczne badania, które dodatkowo wskazują, że nie ma związku między agresywnym zachowaniem, a graniem w gry. Wręcz przeciwnie wskazują m.in. na pozytywne aspekty jak redukcja stresu, poprawa zdolności poznawczych, czy rozładowanie nadmiaru energii. Zatem jak to jest z tym e-sportem? Tak czy nie?

Esporter/materiały prasowe
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy