ELIGA – ruszyła nowa polska liga sportów elektronicznych
W środę 5 lipca w Warsaw Spire odbyła się konferencja prasowa inaugurująca powstanie nowej ligi esportowej. Organizatorem wydarzenia była ELIGA Sp. z o.o., która jest nowym podmiotem na runku rozrywki sportów elektronicznych w Polsce. Prezes zarządu Jakub Paluch dokonał prezentacji koncepcji biznesowej oraz planu rozgrywek. Gospodarzami spotkania były drużyny założycielskie.
Idea stworzenia nowej ligi esportowej jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie zarówno grających drużynowo w gry wideo, jak i ich obserwatorów - fanów nowego nurtu nazwanego esportem. Historia sieciowych rozgrywek ma ok. 20. lat i skupia co roku uwagę nowych grup odbiorców a polski rynek oceniany jest jako jeden z najlepiej rozwijających się na świecie. Liczbę odbiorców rynku esportowego w Polsce oszacowano w roku 2016 na 541 210 a rok później było to już 698 314. W przyszłym roku ich suma powinna przekroczyć 840 000.
Polska skupia też jedną z największych widowni masowych imprez poświęconych rozgrywkom. Intel Extreme Masters w Katowicach zobaczyło ok. 160 000 widzów. Dla porównania ESL One w Kolonii zebrało 14 000 odbiorców, a Intel Extreme Masters w San Jose jedynie 12 000.
Wzrost liczby zainteresowanych sportami elektronicznymi oraz coraz większe zaangażowanie biznesu stawia nowe cele przed organizatorami esportowych rozgrywek.
ELIGA Sp. z o.o. to nowy model biznesowy w obszarze sportów elektronicznych, którego celem jest rozwój całego rynku gier komputerowych oraz stworzenie finansowej niezależności dla esportowych drużyn. Spółka stanowić będzie konsorcjum zrzeszające drużyny, które będą jego równoprawnymi właścicielami, a zyski będą dzielone przez nie po równo.
Drużynami założycielskimi ELIGI są PRIDE Gaming oraz Team Kinguin. Listy intencyjne dołączenia do nowej ligi podpisały już Izako Boars, Ago Gaming, Pact oraz Pompa Team. W sezonie "0", który ruszy w lipcu zostanie rozegranie 7 kolejek, a w listopadzie zakończone zostaną finałami, w których weźmie udział 8 drużyn. Wszystkie rozgrywki stanowić będą ważne wydarzenia medialne. W następnym sezonie, na wzór największych lig sportów tradycyjnych, drużyny potykać się będą w systemie BO2. Zwycięzcą zostanie zdobywca największej liczby punktów.