Reklama

Esport w Polsce się ogląda

Esport pomimo letnich miesięcy i zluzowania popandemicznego dalej cieszy się dużym zainteresowaniem fanów esportu i przyciąga nową publiczność. Jak wynika z badań Newzoo w 2021 roku esport oglądało globalnie 489,5 mln osób. W 2022 roku szacowany jest progres o blisko 9%. Tendencja wzrostowa estymowana jest także na kolejne lata, a prognoza na 2025 rok na ten moment wskazuje, że widzów esportu na całym świecie będzie ponad 640 mln.

Niedawno zakończyły się finały wiosennego sezonu BLAST Premier, które od lat integrują wokół siebie ogromną społeczność - zarówno na transmisji oficjalnej w języku angielskim, jak i na regionalnych transmisjach prowadzonych w rodzimych językach. Puchar po raz trzeci z rzędu podniosła formacja Natus Vincere.

Polska transmisja przeprowadzona była w serwisie Twitch na kanale Piotra ‘izaka’ Skowyrskiego i przez 5 dni zgromadziła sporą publiczność, a za jej organizację była odpowiedzialna agencja GAM3RS_X. W tym czasie rozegrano w sumie 13 meczów, których łączny czas oglądania przez polskich fanów wyniósł ponad 10 mln minut i wygenerował niemal 1 mln wyświetleń na żywo. Na transmisjach spotkało się 182 551 unikalnych widzów, którzy przede wszystkim śledzili zmagania drużyn OG i ENCE, w których grali polscy zawodnicy.  Obie formacje wprawdzie nie dotarły do wielkiego finału, ale zaprezentowały solidną grę, która pozwoliła im pokazać się przed portugalską publicznością w fazie pucharowej.

Reklama

Partnerami polskiej transmisji byli Żabka, XTB oraz Displate, który po raz pierwszy zdecydował się na sponsoring transmisji esportowej w Polsce i został bardzo entuzjastycznie przyjęty przez społeczność. Displate to polska firma - marketplace tworzący unikalne metalowe plakaty, których jak do tej pory sprzedał już ponad 5 milionów na całym świecie. Współpracuje z ponad 40 tysiącami artystów i daje dostęp do 1,5 miliona projektów, a wśród nich można znaleźć wiele oficjalnych designów stworzonych we współpracy z takimi markami jak Star Wars, DC Comics, The Witcher, Cyberpunk 2077, Marvel, NASA czy właśnie CS:GO. Warto nadmienić, że firma DISPLATE za każdy zakupiony plakat sadzi jedno drzewo. Wspólnymi siłami, Displate i ich klienci zasadzili już 16 008 180 drzew a ich liczba ciągle rośnie.

Istotnym narzędziem na transmisjach esportowych są linki na chacie, które bezpośrednio mogą kierować do oferty partner lub innego wybranego miejsca w sieci. Dzięki temu narzędziu fani mogli zapoznać się z szerokim portfolio produktowym Displate i został on entuzjastycznie przyjęty ze względu na dopasowanie produktu, do fanów CS:GO.

Dla fanów rozgrywek spod znaku BLAST mamy dobrą wiadomość - kolejne zmagania rozpoczną się już 19 sierpnia, na kiedy zaplanowany jest start jesiennego sezonu. Do gry w BLAST Premier Fall Groups 2022 przystąpią wszystkie drużyny partnerskie cyklu. Na grudzień natomiast zaplanowane są światowe finały, w których do wygrania będzie okrągły milion dolarów.
 
Harmonogram jesiennych rozgrywek przedstawia się następująco:

  • 19-28 sierpnia - BLAST Premier Fall Groups
  • 19-23 października - BLAST Premier Showdown
  • 23-27 listopada - BLAST Premier Fall Final
  • 14-18 grudnia - BLAST Premier World Final

Pula nagród jesiennego sezonu wyniesie ponad 700 000 USD, a w wielkim finale uczestnicy globalnych finałów podzielą się 1 milionem USD. Polska transmisja ponownie zagości na kanale Izaka w serwisie Twitch.

materiały prasowe
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy