FIFA 21: Kampania Movember odniosła sukces
Zapuszczanie wąsów stało się nie tylko modne, ale też przynosi sporo korzyści. Coroczna listopadowa akcja pod nazwą Movember ma na celu przypominanie mężczyznom i profilaktycznych badaniach na zmiany nowotworowe, a także skupiająca się nad zdrowiem psychicznym i zapobieganiu samobójstwom.
Znakiem rozpoznawczym kampanii jest zapuszczanie wąsa. Do popularnego projektu dołączyło EA Sports, które za projektowało między innymi stroje piłkarskie do trybu FIFA Ultimate Team.
Akcja Movember od kilku lat znana jest na całym świecie. Każdego roku w listopadzie gwiazdy popkultury, sportu, sztuki zapuszczają wąsy, by zjednoczyć się w walce z rakiem jąder i prostaty - co jest głównym celem projektu.
W tym roku akcja nabrała większego rozgłosu dzięki influencerom internetowym. Na streamach charytatywnych zebrano z tej okazji ponad 200 tysięcy dolarów. To rekordowa suma. Nigdy wcześniej takiej kwoty nie udało się zebrać w tym konkretnym celu.
Od siedmiu lat do Movember przyłączyło się także studio EA Sports. Kanadyjczycy promują "wąsa" między innymi na specjalnie wydanej serii wirtualnych trykotów. Zestaw można było odblokować poprzez wykonywanie konkretnych zadań w trakcie rozgrywania spotkań.
Za to można było otrzymać czarno-białą koszulkę z rysunkiem przedstawiającym wąs oraz napisem Movember na przedzie. Liczba graczy, jaka wzięła udział w movemberowej zabawie jest oszałamiająca.
Jak podają "Elektronicy" w wirtualnym Movember bawiło się 5,8 miliona użytkowników. Jest to absolutny rekord. Takie liczby wskazują na to, że gry wideo są świetnym nośnikiem dla akcji charytatywnych. Taka rzesza graczy pomoże rozpowszechnić świadomość o profilaktycznych badaniach przeciw nowotworowi. Zapewne kolejne podobne akcje charytatywne jeszcze przed nami.