Gracze obejrzeli w trzecim kwartale łącznie 7,46 mld godzin streamów na żywo
Wygląda na to, że gracze coraz częściej wybierają oglądanie jak grają inni niż... faktyczne granie, a przynajmniej tak sugerują statystyki serwisów streamingowych.
To był kolejny świetny kwartał dla serwisów streamingowych pokroju Twitcha, Facebooka czy YouTube’a, bo w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 września gracze obejrzeli w nich dosłownie miliardy godzin treści nadawanych na żywo.
Jak wynika z raportu opublikowanego właśnie przez Streamlabs (wygenerowanego na podstawie danych ze Stream Hatchet), najlepiej poradził sobie Twitch, który odpowiada za 4,74 mld z 7,46 mld godzin kontentu obejrzanego na wszystkich 3 wymienionych platformach.
Co jednak ciekawe, okres wakacyjny i tutaj przyniósł mały spadek względem poprzedniego kwartału, w którym wynik ten wynosi 7,71 mld godzin. Przy okazji warto tu wyjaśnić, że liczba obejrzanych godzin nie równa się wcale liczbie godzin streamingu, bo przy tej pierwszej wartości sumuje się każdego oglądającego, stąd też jest ona duża wyższa. A skoro już przy godzinach streamów na żywo jesteśmy, to tutaj Twitch miażdży konkurencję, bo należy do niego 91,1% tego rynku.
To wzrost o 14,5% względem drugiego kwartału, który wskazuje, że duża część widzów zamkniętego przez Microsoft serwisu Mixer wybrała właśnie Twitcha - w kolejnych miesiącach należy się zaś spodziewać kolejnych wzrostów, bo należy pamiętać, że to właśnie tutaj wrócił ostatnio Ninja, która jest wręcz uwielbiany w środowisku streamerskim. Warto też odnotować, że Facebook po raz pierwszy przekroczył miliard godzin obejrzanych na żywo w tym serwisie, co daje 14% tego pysznego tortu.
YouTube Gaming zaliczyło natomiast największy wzrost, jeśli chodzi o liczbę obejrzanych godzin,a konkretniej o 156 mln godzin w porównaniu do drugiego kwartału. Najbardziej popularnym deweloperem było Riot Games, odpowiadające za League of Legends, a Tencent oraz Epic Games dzielnie trzymały się zaraz za nim. Jak łatwo się więc domyślić, najchętniej oglądaną grą było League of Legends z 543 mln godzin, a zaraz za nią plasuje się Fortnite z 426 mln godzin.
Daniel Góreckiego - ITHardware.pl