IEM Katowice 2021 najchętniej oglądanym turniejem online w CS:GO na Twitchu
ESL podsumowało IEM Katowice 2021 i cały sezon ESL Pro Tour, w ramach którego rozegrano w sumie 25 różnych turniejów
Mimo pandemii i rozegrania turnieju w pełni online, Intel Extreme Masters Katowice znów zgromadził przed ekranami ogromną widownię. Same rozgrywki w CS:GO wygenerowały oglądalność na poziomie 18 295 416 godzin , a w szczytowym momencie śledziło je ponad 550 000 osób, co czyni je najchętniej oglądanymi rozgrywkami online w CS:GO, transmitowanymi na Twitchu.
Niespodzianek nie zabrakło także w obszarze samej rywalizacji esportowej. Mistrzowie IEM Katowice 2021 w CS:GO, StarCraft II i WarCraft 3 nie tylko zapisali się na kartach historii esportu, ale zgarnęli także spory kawałek z puli nagród, która w ramach pierwszego sezonu ESL Pro Tour wyniosła 7 mln dolarów. IEM Katowice 2021 zakończył tym samym cykl 25 turniejów składających się na pierwszy sezon ESL Pro Tour, którego sumaryczna oglądalność wyniosła ponad 200 mln godzin.
W finale IEM Katowice 2021, Gambit Esports pokonało Virtus Pro 3:1 i tym samym wygrało swój pierwszy puchar na tym turnieju, zapisując się na zawsze na kartach historii CS:GO. Drużyna zgarnęła także lwią część, bo aż 400 tys. dolarów, z puli 1 mln dolarów orazcenny punkt do Intel Grand Slam, w którym powalczy o nagrody z kolejnej puli miliona dolarów.
Ogromnym zaskoczeniem okazał się także finał StarCraft II, w którym 18-letni, włoski gracz Riccardo "Reynor" Romiti" pokonał 3:2 Joo "Zest" Sung-wooka. W ten sposób został pierwszym w historii IEM Katowice mistrzem w StarCraft II spoza Korei.
Wygrana powiększyła stan konta młodego Włocha o 65 tys. z całkowitej puli 250 tys. dolarów. Finałowy mecz oglądało ponad 77 000 widzów z całego świata, a oglądalność całego turnieju w StarCraft II wyniosła 2 371 290 co świadczy o ożywieniu społeczności esportowej skupionej wokół StarCraft II i sukcesie formatu EPT.
W grze WarCraft 3, Abdulaziz "CrunCher" Abed pokonał dotychczasowego zwycięzcę DreamHack Summer, Fall i Winter, Victora "Hitmana" Lina. Wygrana w ostatnim turnieju tego sezonu ESL Pro Tour, zagwarantowała mu tytuł Mistrza DreamHack WarCraft III Open 2020 Regional Championship America.
W ramach ESL Pro Tour wyemitowano ponad 1 000 godzin transmisji, a sam cykl umocnił swoją pozycję jednego z najbardziej lubianych turniejów CS:GO, StarCraft II i WarCraft 3. Rozgrywana online i transmitowana z wirtualnego studia produkcja była kolejnym przykładem unikalnych możliwości, jakie ESL rozwinęło w czasie globalnej pandemii, aby utrzymać wysoką jakość i zbudować pozycję lidera branży esportowej.