Reklama

Jakie esportowe gry mobilne są najpopularniejsze?

​Esportowy rynek jest oparty głównie na grach komputerowych. Coraz więcej do powiedzenia mają jednak również gry mobilne, które również posiadają swoje esportowe rozgrywki. Portal escharts.com ocenił nawet, które z profesjonalnych produkcji mobilnych są najpopularniejsze.

Gry mobilne rosną w siłę

Sam esport jest już bardzo dużym rynkiem, który i tak regularnie zwiększa swoją wartość. Nic zatem dziwnego, iż dzieli się on również na inne segmenty, toteż znalazło się miejsce także dla gier mobilnych. Mają one o tyle przewagę nad tradycyjnymi grami, że w zasadzie każdy może wziąć je ze sobą.

Twórcy wykorzystują ten potencjał, by tworzyć esportowe rozgrywki w "kieszonkowe gry". Bynajmniej zawodnicy startujący w nich nie grają o nic, gdyż pule nagród takich zmagań regularnie rosną, a za organizację eventów biorą się coraz poważniejsze firmy. Potwierdzenie takich słów znajdziecie na naszej stronie internetowej, gdyż jakiś czas temu przeprowadziliśmy wywiad z Darią Klimchuk, odpowiadającą za organizację eventu w mobilną wersję World of Tanks.

Reklama

Kto przewodzi?

Portal escharts.com zdecydował się wykorzystać rosnącą popularność mobilnej części esportu. Portal sprawdził zatem, jakie rozgrywki mają największą oglądalność. Wartością, wobec której zbudowano ranking, była liczba godzin spędzonych przez widzów. Przy okazji sprawdzony został również najwyższy wynik oglądających w danym momencie.

Na piątym miejscu zestawienia znalazło się Clash Royale. Łącznie widzowie obejrzeli ponad 5 milionów 259 tysięcy godzin zmagań. Największą widownię osiągnięto podczas CRL World Finals 2019, gdzie peak wyniósł 133 tysiące oglądających. Wspomniane rozgrywki były również obfite w pulę nagród, gdyż organizatorzy przeznaczyli na nie 400 tysięcy dolarów.

Czwarte miejsce przypadło Mobile Legends: Ban Bang. Gra bardzo mocno przypominająca League of Legends znacząco wyprzedziła wspomnianą wcześniej produkcję, gdyż zebrała ponad 29 milionów 296 tysięcy godzin oglądania. Dużą wartość mobilna gra uzyskała również w najwyższej oglądalności. W pewnym momencie podczas MLBB World Championship 2019 rywalizację oglądało prawie 650 tysięcy osób. Pula nagród wspomnianych zmagań wyniosła natomiast 250 tysięcy dolarów.

Najniższy stopień podium zajęło Free Fire. Gra typu battle royale zdobyła oglądalność ponad 38 milionów 164 tysięcy godzin. Podczas World Series 2019 Rio transmisja ze zmagań osiągnęła peak wielkości ponad 2 milionów widzów. Turniej o takiej popularności posiadał pulę nagród w wysokości 400 tysięcy dolarów.

Na drugim miejscu uplasowała się inna produkcja typu battle royale - PUBG Mobile. Gra ma wprawdzie dużo mniejszy peak od poprzednich dwóch produkcji, gdyż podczas PMCO Spring Global Finals liczba fanów skoczyła do niespełna 600 tysięcy widzów. Łączny czas oglądania zmagań wyniósł jednak ponad 55,5 miliona godzin. Pula nagród wspomnianego turnieju również wyniosła 400 tysięcy dolarów.

Bezapelacyjnym zwycięzcą zestawienia została Arena of Valor. Ta produkcja również nie osiągnęła świetnego wyniku w samym peaku, który podczas World Cup 2019 wyniósł ponad 764 tysiące oglądających. Łącznie widzowie spędzili przed zmaganiami więcej niż 72 miliony 248 tysięcy godzin. Gra wyprzedziła konkurentów również w puli nagród turnieju, gdyż w mistrzostwach rozdano łącznie pół miliona dolarów.

ESPORTER
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy