"Jankos" najlepszym esportowcem w Plebiscycie "Przeglądu Sportowego"
Marcin "Jankos" Jankowski - jungler organizacji G2 Esports w League of Legends odebrał statuetkę dla najlepszego esportowca 2020 roku w 86. Plebiscycie Przeglądu Sportowego i Telewizji Polsat. To pierwsza kategoria dla gracza wideo w długoletniej historii tego konkursu. Wśród sportowców triumfował Robert Lewandowski.
W ubiegłych latach esport miał swój plebiscyt - Polish Esport Awards. Wybierano tam triumfatorów w różnych kategoriach związanych ze sportem elektronicznym. Do nich należało między innymi odkrycie roku, wydarzenie roku czy najlepszy gracz.
Jednak wraz z rosnącą popularnością gier wideo, rozpoczęła się dyskusja, czy miejsce najlepszego gracza wideo w naszym kraju nie jest na Gali podczas Plebiscytu "Przeglądu Sportowego" i Telewizji Polsat na sportowca roku. Długo uważano jednak, że esport nie może stać na równi ze sportem.
To się jednak zmienia w naszym kraju. Wpływ na to ma coraz częstsze zainteresowanie grami wideo przez znanych sportowców takich jak Marcin Gortat czy Paweł Fajdek. Obaj w znacznym stopniu przyczynili się do popularyzacji esportu wśród fanów tych tradycyjnych rozgrywek.
Gala Plebiscytu "Przeglądu Sportowego" i Telewizji Polsat miała w tym roku wyjątkowy przebieg. Miał na to wpływ nie tylko Covid-19, lecz także niespodziewana kategoria - esportowy zawodnik roku. Faworyt do zdobycia tej statuetki był jeden - to gracz League of Legends.
Polski esport przez długie lata był głównie znany z wybitnych graczy CS:GO. Te czasy jednak już dawno minęły. Aktualnie najbardziej znanymi esportowcami są Marcin "Jankos" Jankowski jeden z najlepszych zawodników na świecie w League of Legends czy Michał "Nisha" Jankowski - zawodnik DOTA2. Faworytem był ten pierwszy i to do niego trafiła nagroda.
Niestety esportowiec nie odebrał osobiście nagrody. Podczas rozdania nawiązano połączenie z 25-latkiem, który aktualnie przebywa w Niemczech, gdzie trenuje ze swoją drużyną. Pojawienie się kategorii growej właśnie na tym Plebiscycie to kolejny ważny krok w popularyzacji gier wideo w Polsce.