katerpillerkosplay: Świetny projekt z Overwatcha
Overwatch jest jedną z najczęściej cosplayowanych gier na rynku. Dlatego też artystka "katerpillerkosplay" postanowiła właśnie od produkcji ze studia Blizzard czerpać inspiracje. Wykonała ona cosplay postaci Mercy.
Cosplay to rodzaj hobby, sztuki. Cosplayerzy zajmują się tworzeniem strojów upodabniających ich do różnych fikcyjnych bohaterów. Najczęściej są to postacie z gier wideo lub filmów fantasy. Pasjonaci tego typu artyzmu bardzo często czerpią inspirację z mangi (komiksy) lub produkcji anime (filmy animowane) - najczęściej z Japonii. Ważnym elementem cosplayów jest z reguły bodypainting - czyli sztuka malowania ciała.
Cosplayerów bardzo często można spotkać na różnych imprezach tematycznych. Najbardziej znanymi eventami związanymi z tą dziedziną sztuki są Poznań Game Arena, Pyrkon (obie w Poznaniu), Falkon w Lublinie czy Intel Extreme Masters odbywający się w Katowicach.
W tych miejscach można spotkać najczęściej fanów gier wideo - najczęściej z gatunku RPG, ale nie tylko. Popularne w ostatnich latach postacie chociażby związane z Fortnite: Battle Royale. W naszym kraju tego rodzaju pasja nie jest rzadkością, a wręcz bardzo popularna. Tym razem jednak Overwatch będzie głównym tematem artykułu.
Gra od studia Blizzard Entertaiment jest jedną z najczęściej cosplayowanych. Stoi w jednym szeregu z takimi tytułami jak Apex Legends, Valorant czy League of Legends. "Katerpillerkosplay" wybrała także bardzo popularną postać - Mercy.
Postać ta przedstawia lekarza z XVII wieku. Ubrany jest on na czarno, a na twarzy ma bardzo charakterystyczną maskę w kształcie dziobu. Efektu dodają także czarne, bardzo szeroko rozpięte skrzydła. Trzeba przyznać, że kreatywność tego projektu powala na kolana.
Lekarz kojarzy się z osobą niosącą dobro i zdrowie, a z ożywionego Mercy bije dużo strachu, lęku, mroku. Ostatnie, co można powiedzieć o tej postaci, to to, że budzi zaufanie. Właśnie to było prawdopodobnie kluczem do sukcesu tego cosplayu. Jego przewrotność i pomysłowość oryginalnego ukazania.