KIA sponsorem LEC
Kolejna znana światowa marka zdecydowała się sponsorować esportowe rozgrywki. Tym razem taki krok podjęła KIA, stając się wspólnikiem League of Legends European Championship.
LEC jest następcą rozgrywanego dotychczasowo EULCS. Patrząc na czysto sportowy aspekt, nowa nazwa nie wniosła wielkich roszad, pozostawiając rozgrywki w takiej formie, w jakiej miały miejsce jeszcze pod poprzednim szyldem.
Zmiany pojawiły się natomiast przy uzyskiwaniu sponsorów. Włodarze największej europejskiej ligi LoL-a w Europie nawiązali bowiem współpracę z marką motoryzacyjną KIA. Umowa korelacji dwóch podmiotów przede wszystkim polega na tworzeniu przez firmę motoryzacyjną cyfrowych treści przez cały rok. Dzięki temu logo marki będzie widnieć podczas eventów ligi.
W wyżej wspomnianych produkcjach znajdą się przede wszystkim filmy, które zostały stworzone wraz ze zwycięzcami ostatniego splitu – fnatic. Materiały z graczami szwedzkiej organizacji po raz pierwszy zostaną opublikowane pierwszego lutego na portalach dbltap.com oraz dextero.com.
Osoby związane z podpisaniem porozumienia nie kryją zadowolenia z takiego rozwoju wydarzeń. Dyrektor ds. marketingu w Kia Motors – Yong Won Cho stwierdza, że współpraca ze zmaganiami w LoL-a jest zaznaczeniem wsparcia firmy dla młodszego pokolenia. Dyrektor LEC-a ds. sponsoringu oraz rozwoju biznesu – Alban Dechelotte, powiedział z kolei, iż współpraca dwóch podmiotów ma zapewnić zawodnikom doświadczenia, których nie da się kupić za pieniądze.
Patryk Głowacki