League of Legends European Championship otwiera się na partnerstwa z polskimi markami
Począwszy od 2021 roku marki działające na polskim rynku mają możliwość zostać Narodowym Partnerem LEC - League of Legends European Championship - czyli esportowej Ligi Mistrzów. W Polsce LEC cieszy się dużą renomą, przede wszystkim ze względu na popularność samej gry, ale także za sprawą licznych Polaków grających w topowych drużynach League of Legends w Europie.
League of Legends (LOL) to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, posiadająca najlepiej rozwinięty ekosystem esportowy. Rozgrywki LOL z roku na roku generują coraz większe zainteresowanie widzów, a mistrzostwa świata, zwane powszechnie Worlds’ami, bywają zestawiane pod względem oglądalności z największymi wydarzeniami sportowymi takimi jak Super Bowl czy finały NBA1.
League of Legends jest strategiczną grą zespołową, rozgrywaną przez dwa pięcioosobowe zespoły w czasie rzeczywistym. Celem gry jest zniszczenie kluczowego elementu w bazie przeciwnika - Nexusa. Przed każdą rozgrywką zawodnicy wybierają unikalnego bohatera spośród ponad 150 dostępnych postaci, a razem z nimi rolę, jaką będą pełnili w grze.
Według ekspertów Newzoo każdego dnia w grę gra ok. 8 milionów graczy na całym świecie. LOL zajmuje również pierwsze miejsce w rankingu globalnym pod względem oglądalności streamów. W ostatnim miesiącu 2020 roku fani gamingu na całym świecie obejrzeli aż 103 milionów godzin streamów gry na Twitch i YouTube (Newzoo 2021).
Esportowa Liga Mistrzów - LEC - to dominujące rozgrywki esportowe w Europie, w których kluczową rolę odgrywają gracze z Polski, będący najliczniejszą narodowością (7) wśród dziesięciu najlepszych drużyn w Europie. Transmisje w języku polskim są dostępne na kanale tematycznym Polsat Games.
Według danych udostępnionych przez Riot Games, widzowie LEC to w większości młodzi mężczyźni (średnio poniżej 30 lat) z wykształceniem powyżej średniego.
W 2021 roku marka Kit Kat, jeden z głównych partnerów LEC, po raz kolejny uatrakcyjni przerwy w rozgrywkach. Ponadto marka ponownie pojawi się na Summoner’s Rift (mapa rywalizacji LOL) w postaci banerów w grze. KitKat będzie także przez cały sezon oferować ekskluzywne nagrody dla fanów. Sponsoring LEC to pierwsze esportowe przedsięwzięcie dla koncernu Shell2. W ramach umowy widzowie niemieckojęzycznego kanału LEC na Twitchu wygrywali doładowania punktów doświadczenia dla postaci z gry. Mieszkańcom Niemiec posiadającym kartę lojalnościową ClubSmart, Shell zapewnił 7-dniowe premie punktów XP, Riot Points, skórki czy klucze do skrzyń Hextech - wartościowe dodatki dla graczy LOL.
Na początku roku 2020 Pringles i LEC rozpoczęli współpracę, w ramach której Pringles wypuścił tematyczne puszki z kodami umożliwiającymi graczom dostęp do ekskluzywnej zawartości. Pełna lista uznanych marek, które angażowały się w sponsoring LEC w ciągu ostatnich 2 lat to także: KIA, Foot Locker, Warner Music, Logitech G, Tchibo, Beko, Red Bull, BMW, SAP, Alienware, Secretlab i AK Racing.
Esport generuje coraz większe zainteresowanie i zaangażowanie wśród młodego pokolenia, które jest wyjątkowo odporne na tradycyjne formy reklamy. To tylko jeden z wielu argumentów czyniących esport atrakcyjną platformą komunikacyjną dla podmiotów, które nie mają wpisanych sportów elektronicznych w swoje DNA. Niestandardowe rozwiązania jakie oferuje esport oparte na podążaniu za najnowocześniejszymi trendami w świecie technologii i digital powodują, że obszar gamingu skupia coraz większą uwagę marek w kontekście potencjału zapewniającego kreatywne i innowacyjne kampanie. Kategoria ta jest również coraz częściej doceniana na najbardziej prestiżowych konkursach związanych z branżą marketingu.