Reklama

Marketplace Europe: W nowym odcinku CNN zagląda za kulisy świata e-sportu

​Najnowszy odcinek programu "Marketplace Europe", który dostępny jest od soboty na antenie CNN International, został poświęcony rozwojowi e-sportu w Europie. Prowadząca Anna Stewart zagląda za kulisy profesjonalnego e-sportowego turnieju w Manchesterze.

Według firmy Deloitte, większość e-graczy to millenialsi. Głównym ośrodkiem branży jest Europa - Włosi, Polacy i Hiszpanie stanowią około połowy wszystkich widzów e-sportu. Z tego kontynentu pochodzi również trzech z pięciu najpopularniejszych streamerów na Twitchu.

Rozgrywki mogą odbywać się online, na stronach streamingowych, np. na Youtubie lub Twitchu, albo na żywo, na dużych arenach, takich jak Victoria Warehouse w Manchesterze. Fani zajmują tam swoje miejsca, aby obejrzeć turniej Red Bull Home Ground. Arena pęka w szwach - wszystkie bilety są wyprzedane.

Reklama

Na Red Bull Home Ground zespoły grają w Valoranta, drużynową strzelankę pierwszoosobową. Na Twitchu i Youtubie oglądają ich ponad trzy miliony widzów. W turnieju biorą udział dwa zespoły, a zwycięzca zabierze do domu nagrodę w wysokości 50 tys. dolarów.

"Hundred Thieves" to amerykańska drużyna, która współpracuje z Heinekenem, Lexusem i AT&T, natomiast partnerami teamu "Cloud Nine" są Red Bull, BMW i Microsoft. Zellsis, jeden z członków zespołu, wyjaśnia, jak widzi przyszłość e-sportu: "Chcę po prostu obserwować, jak e-sport nieustannie się rozwija. Stworzenie dynastii, wygrywanie i ugruntowanie naszej nazwy na rynku byłoby super".

Nowy odcinek "Marketplace Europe" zostanie wyemitowany na antenie CNN International w następujących dniach:

  • środę 22 lutego o 9:45, 15:45 oraz 21:45
  • niedzielę 26 lutego o 5:45, 8:45 i 19:15
  • poniedziałek 27 lutego o 4:45.
materiały prasowe
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy