Reklama

Reklama

Meet at Rift - podsumowanie eventu gamingowego

​Eventy esportowe i gamingowe, to coś, na co społeczność czekała bardzo długo, poprzez przerwę wywołaną pandemią i wynikającymi z niej obostrzeniami. Minione wydarzenie Displate Meet at Rift jest tego najlepszym dowodem i udowadnia że eventy warto organizować. Dlaczego?

Displate Meet at Rift odbył się w dniach 19-21 sierpnia w łódzkim EC 1.  Przez 3 dni, Hala Maszyn zamieniła się w prawdziwe multiwersum Riot Games dając do dyspozycji odwiedzającym mnóstwo atrakcji i aktywności.

Wydarzenie dedykowane było zarówno miłośnikom tytułów Riot, jak i tym, którzy chcieliby zacząć swoją przygodę z gamingiem. Na gości czekały:

Reklama

  • Dedykowane wybranym tytułom strefy free to play, na których do wygrania były nagrody rzeczowe ufundowane przez partnerów wydarzenia - Logitech G oraz POCO;  
  • Rozgrywki esportowe - faza finałowa ligi Baltic Playground. Najlepszym zespołem pierwszego sezonu Baltic Playgroud została drużyna Żółwie Błotne, która w wielkim finale rozgrzała publikę do czerwoności. Po przegraniu dwóch map większość widzów skazywało ich na porażkę, lecz zawodnicy zachowali stoicki spokój i ostatecznie okazali się lepsi od swoich przeciwników z Klubu R. Klubowicze odkuli się w niedzielę w finale drabinki przegranych, pokonując Young Prodigies wynikiem 3:1 i wraz z Żółwiami Błotnymi będą mogli walczyć o awans do wyższego szczebla rozgrywek w League of Legends. Transmisja rozgrywek była także dostępna w serwisie Twitch na kanale Nervariena, na której łącznie pojawiło się 236 000 unikalnych widzów (8 000 w szczytowym momencie), którzy wygenerowali blisko 710 000 wyświetleń transmisji na żywo.
  • Konkurs cosplay, z pulą nagród wynoszącą 10 000 PLN. Zwyciężczynią plebiscytu została Mientowa, która przygotowała strój Inquisitor Kayle, drugie miejsce zajęła Heri prezentująca się  jako Vi z Arcane, a  na trzecim miejscu uplasowała się Shana Banana jako Riven. Serca internautów podbił Kanto w stroju Kindred zgarniając nagrodę publiczności.
  • Strefa meet&greet, na której było można spotkać i porozmawiać ze znanymi twórcami internetowymi i streamerami, między innymi Nervarienem, Kubonem, Rybsonem, Arquelem czy zawodnikami AGO ROGUE. Przez wszystkie dni, przy strefie formowały się długie kolejki oczekujących, na small talk, zbicie piąteczki i zdjęcie z ulubionym twórcą.
  • Strefa foodtrucków zorganizowana przez Street Food Polska, w której przez 3 dni festiwalu panowała przyjazna atmosfera w duchu nieformalnych spotkań i pogawędek w towarzystwie fantastycznego jedzenia.

Wymienione wyżej atrakcje sprawiły, że bramy eventu w Hali Maszyn w EC 1 Łódź przekroczyło ponad 13 000 osób, które miały unikalną sposobność aby spotkać się w świecie realnym i podzielić się swoją pasją z innymi fanami świata gier Riot Games. Była to też świetna okazja dla osób, które chciały dopiero poznać ten świat i zapoznać się z gamingiem, a rodzicom, którzy przyszli ze swoimi pociechami dała możliwość zrozumieć pasję ich dzieci i zbudować platformę do wspólnej rozmowy. Warto dodać, że dzięki kampanii outdoorowej prowadzonej w największych miastach polski do Łodzi przybyli fani z różnych zakątków kraju.

Displate Meet at Rift oprócz sporej liczby odwiedzających wygenerował także istotny szum komunikacyjny, zarówno przed wydarzeniem, jak i w trakcie jego trwania. Zapowiedzi oraz relacje z eventu pojawiły się ponad 150 razy w mediach lokalnych i ogólnopolskich, docierając do ponad 7,5 mln osób. Ponadto ciągła komunikacja w social mediach na kanałach dedykowanych festiwalowi, jak i na kanałach twórców stwarzała mnóstwo okazji, by zetknąć i zainteresować się wydarzeniem. Dzięki temu, oficjalny hashtag festiwalu #MeetatRift pojawił się w "trendach" na Twitterze.

Festiwal gier komputerowych Displate Meet at Rift organizowany przez agencję gamingową GAM3RS_X udowodnił, że takie inicjatywy są potrzebne i są doceniane przez społeczność.

Partnerem tytularnym wydarzenia została marka Displate producent unikatowych i ręcznie wykonywanych metalowych plakatów, zaprojektowanych w taki sposób, aby ukazywać nasze pasje. Głównym partnerem imprezy zostali Alior Bank wraz z Mastercard. Bank w swojej ofercie posiada “Konto dla gracza", dzięki któremu można zdobywać aż 1 380 Riot Points co miesiąc, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów prowadzenia konta.

Patronami medialnymi eventu byli Radio ESKA, Polsat Games, Interia oraz CD-Action. Nad komunikacją i relacjami z mediami, a także obsługą influencerską czuwała agencja WE!RE Fantasy.

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy