Modern Warfare 2 i Warzone 2.0 ekspresowo tracą graczy. Co poszło nie tak?
Tegoroczna premiera nowych gier z serii Call of Duty odbiła się wśród fanów strzelanek szerokim echem. Gracze doczekali się nowej odsłony kultowego Modern Warfare’a, a chwilę później otrzymali także dostęp do sequela popularnego battle royale’a - Warzone 2.0. Po kilku tygodniach od premiery tych produkcji sytuacja nie wygląda jednak zbyt kolorowo.
Wszyscy pamiętamy, jak fantastycznymi wstępnymi ocenami cieszył się Modern Warfare 2. Gracze, którzy kupili grę w wariancie przedsprzedażowym, otrzymali dostęp do warstwy kampanijnej. Recenzje na temat gry były bardzo pozytywne i w dużej mierze pochlebne.
Docelowa premiera strzelanki spotkała się już z większą krytyką ze strony graczy. Podobnie było też w przypadku Warzone 2.0, który pojawił się na rynku kilka tygodni po debiucie wspomnianego Modern Warfare’a. W przypadku battle royale’a krytykowano głównie liczne błędy, kiepską optymalizację i znacznie gorszy gameplay od pierwszej odsłony serii.
Nie przeszkodziło to jednak marce Call of Duty osiągnąć rekordowy wynik pod względem finansowym. W zaledwie kilka dni od premiery Modern Warfare 2 zarobił ponad miliard dolarów, bardzo szybko przebijając sprzedaż ostatniej odsłony Vanguarda, który na rynek wyszedł w ubiegłym roku.
Sukces komercyjny miał oczywiście swoje odzwierciedlenie w samej popularności gier. Serwery zarówno MW 2, jak i Warzone 2.0 pękały w szwach, a licznik na platformie Steam balansował gdzieś pomiędzy 400 a 500 tys. jednocześnie zalogowanych graczy. Tak było oczywiście kilka dni po premierze drugiej części Warzone.
Dosłownie dwa tygodnie później popularność dwóch najnowszych produkcji Call of Duty zaczęła pikować w dół. Dobitnie pokazuje to zestawienie sporządzone przez profil Warzone Stats Tracker na Twitterze. W listopadzie oba tytuły sięgały po pół mln graczy, natomiast już 7 grudnia populacja spadła o ponad... połowę. Teraz spoglądając na wykres SteamCharts wyniki są jeszcze gorsze, co może tylko generować obawy u Infinity Ward i Activision.