Reklama

"Nie trzeba wiele" - CD-Action rusza z akcją wspierającą niepełnosprawnych graczy

​"Nie trzeba wiele" to nowa akcja CD-Action skierowana do wszystkich twórców gier wideo w Polsce.

Opublikowany w lipcowym wydaniu CD-Action tekst Mateusza Witczaka zatytułowany "Nie trzeba wiele", opisujący problemy niepełnosprawnych graczy, wywołał ogromne zainteresowanie nie tylko czytelników i internautów, ale także mediów oraz stowarzyszeń i instytucji zajmujących się problemami osób niepełnosprawnych. Tekst, napisany na podstawie wielu wywiadów z graczami z różnymi niepełnosprawnościami, przedstawia propozycje zmian (oraz zachęca do refleksji i dyskusji nad dalszymi), które ich zdaniem mogłyby ułatwiać im grę. Autor zwraca również uwagę na znaczenie gier w życiu osób niepełnosprawnych, wyjaśniając, że - przykładowo - dla niektórych FIFA, piłkarska gra wideo, jest jedyną szansą na grę w piłkę. Gry ułatwiają również kontakty osobom, które nie mogą wychodzić z domu, zapewniają przestrzeń do spotkań i umożliwiają budowanie przyjaźni z innymi graczami, bez uprzedzeń i osądów.

Reklama

Wersja audio artykułu została udostępniona na stronie internetowej cdaction.pl, by umożliwić dotarcie do jak najszerszej grupy zainteresowanych. Zachęcona reakcjami - zarówno czytelników, jak i branży gier - redakcja CD-Action postanowiła rozpocząć kampanię wśród twórców gier, aby (zgodnie z sugestiami graczy) wprowadzali do swoich produktów udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. 24 lipca na stronach cdaction.plpcformat.pl opublikowany został list otwarty do polskich studiów produkujących gry wideo.

Swoje poparcie dla akcji CD-Action "Nie trzeba wiele" zadeklarowały już m. in.:

  • Polskie Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych
  • Fundacja Anny Dymnej "Mimo Wszystko"
  • Fundacja Indie Games Polska
  • Wrocławski Sejmik Osób Niepełnosprawnych
  • Karkonoski Sejmik Osób Niepełnosprawnych
  • Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego
  • Towarzystwo Pomocy Głuchoniewidomym

Akcja "Nie trzeba wiele" będzie również promowana w magazynie PC Format, który w najnowszym numerze (w sprzedaży od 5 sierpnia) opublikuje kolejny tekst poświęcony temu tematowi. 30 sierpnia, w najnowszym wydaniu CD-Action, ukaże się kontynuacja lipcowego artykułu, zawierająca m.in. najnowsze informacje dotyczące akcji.

INTERIA.PL
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy