"Nowatorska" forma reklamy Burger King oburzyła streamerów
Agencja reklamowa współpracująca z popularną siecią Burger King postanowiła wykorzystać jedną z funkcji w serwisie Twitch - automatyczne czytanie tekstu dołączanego do donacji dla streamerów. Wydaje się, że taka niespodziewana kampania promocyjna większej firmy była tylko kwestią czasu.
Mimo wszystko, streamerzy są oburzeni, ponieważ za takie promocje zazwyczaj biorą znacznie więcej pieniędzy. Jednak od początku: Duża agencja Ogilvy opublikowała na Twitterze materiał wideo z podsumowaniem kampanii, przeprowadzonej przez jeden ze swoich zespołów: DAVID Madrid.
W ramach inicjatywy pracownicy agencji przekazywali streamerom donacje w wysokości równej cenie przeróżnych elementów z menu Burger King - nigdy więcej niż pięć dolarów. Specjalnie wyszukiwano streamerów, którzy mieli aktywne funkcje automatycznego czytania tekstu.
W rzeczonym tekście umieszczano opis tego, co można kupić za daną kwotę: Whopper, frytki, napój i tak dalej. Materiał wideo z Twittera pokazuje, jak zaskoczeni są streamerzy, którzy nie mają pojęcia, co się dzieje. Jeden z nich pyta wprost: "zamierzacie mnie sponsorować, czy nie?" - to kluczowe.