Overwatch wprowadza zmiany w dopieraniu ról
Blizzard poinformował, że rozbudowuje system dobierania ról przed rozpoczęciem meczów w sieciowej strzelance Overwatch. Standardowe i często dość nerwowe 40 sekund na określenie postaci zmienia się w coś dużo bardziej rozbudowanego, nieco na wzór produkcji z gatunku moba.
Ale wydaje się, że nowy system idzie jeszcze dalej. Gracze będą bowiem określali kim chcą grać jeszcze przed rozpoczęciem rywalizacji. Odpowiednie algorytmy następnie tak skonstruują drużynę, by nikt nie był pokrzywdzony: dwóch tanków, dwóch graczy wsparcia oraz dwóch natarcia.
"Obecnie (...) nierzadko zdarza się, że wszyscy zawodnicy - którzy mogą mieć różne podejście i style gry - odczuwają presję, zawód lub nawet złość, kiedy kompletowany jest skład drużyny" - wyjaśnia Blizzard, celując teraz podobno w tworzeniu meczów, które będą "sprawiedliwsze i fajniejsze".
Najpierw określamy rolę, jaką chcemy reprezentować. Matchmaking złoży odpowiednio dobrane zespoły i dopiero później - już przed samym meczem - wybierzemy, w jakiego konkretnie bohatera lub bohaterkę się wcielimy, oczywiście pozostając ograniczonym do wskazanej wcześniej roli.
Każda z trzech ról ma osobną kolejkę i gracze mogą sprawdzić szacowany czas oczekiwania na mecz. Aby zachęcić do równomiernego rozłożenia graczy wśród wszystkich postaci, gracze, którzy ustawiają się w kolejce po role, na które obecnie jest duże zapotrzebowanie, mogą otrzymać nagrody.
Blizzard zdaje sobie sprawę, że takie zmiany wpłyną na balans postaci. Przykładem może być Brigitte, która może wcielać się nie tylko w uzdrowiciela, ale także w tanka. Dlatego deweloperzy zapowiadają też, że będą dokładnie przyglądać się rozgrywkom i wprowadzą odpowiednie zmiany i aktualizacje.
Dobieranie ról jest obecnie dostępne na Publicznym Serwerze Testowym na PC i pojawi się w grze - jeśli wszystko pójdzie dobrze - już 1 września. Ostateczna data może jeszcze ulec zmianie, ponieważ twórcy planują najpierw testy beta, w okresie od 13 sierpnia do 1 września.
Pewną kontrowersją jest obecnie fakt, że opisywany układ ról - opisywany jako 2-2-2 - promować mają także oficjalne rozgrywki esportowe Overwatch League. To oznacza, że profesjonaliści nie będą mogli w trakcie meczów zmieniać ustalonych ról, a jedynie postacie. Nie wszyscy są zadowoleni.