Pełna wersja Squad po 5 latach opuściła Early Access
Taktyczna strzelanka Squad debiutowała w programie Early Access na Steamie w połowie grudnia 2015 roku, niecałe pięć lat temu. Deweloperzy z Offworld Industries na dobrą sprawę uczyli się przy tym projekcie fachu, wywodząc się z grupy odpowiedzialnej za mod Project Reality do Battlefielda 2.
Wczoraj, 23 września, tytuł opuścił Wczesny Dostęp i ukazał się w pełnej wersji. Odsłona okraszona numerem 1.0 to szereg nowości, między innymi serwery dla stu graczy, frakcja Middle Eastern Alliance oraz związana z tym ugrupowaniem mapa na Środkowym Wschodzie: miasto Al-Falludża.
Nie zmieniają się oczywiście podstawowe założenia produkcji. To nadal pierwszoosobową, sieciową strzelanką dla (od teraz) maksymalnie stu graczy, starająca się możliwie realistycznie ukazać współczesne pole bitwy. Takie założenia wywodzą się jeszcze z wspominanego Project Reality.
Gra stawia na komunikację i współpracę pomiędzy graczami, swoimi mechanizmami promując działania drużynowe, koordynację oraz planowanie. Rozgrywka odbywa się na dużych, otwartych mapach, które umożliwiają współpracę piechoty i pojazdów czy też wznoszenie umocnień.
"Wszystko po to, aby stworzyć przepełnione adrenaliną doznanie wymagające zarówno dokładnego planowania jak i podejmowania właściwych decyzji w ułamku sekundy" - czytamy w opisie na Steamie. W związku z premierą jest też 25-procentowa przecena, do 114,15 zł. Trwa do 30 września.