Pierwsze kompleksowe badanie na temat esportu w Polsce
Instytut ARC Rynek i Opinia wraz z Gameset - agencją marketingu gamingowego rozpoczął realizację pierwszego kompleksowego badania na temat polskich fanów sportów elektronicznych: "Polski odbiorca esportu - zwyczaje, postawy, preferencje".
Raport będzie rodzajem przewodnika dla marketerów, którzy już zaczęli lub zamierzają kierować swoją komunikację do tej grupy. Wyniki raportu dostępne będą już w kwietniu.
Esport to jedna z najdynamiczniej rozwijających się branż rozrywki na świecie. W Polsce ten rozwój jest tak samo dynamiczny - mamy jednych z najlepszych graczy, spore osiągnięcia i wielkie imprezy. Wiele marek już wykorzystuje potencjał tego rynku, wiele jeszcze nie, gdyż jest on na razie dużą niewiadomą, zwłaszcza w kontekście odbiorców tego rodzaju rozgrywek.
Raport ARC Rynek i Opinia, przygotowywany we współpracy z agencją Gameset, będzie zawierał wiele informacji dla firm, które planują marketingowo zaangażować się w esport. Dodatkową wartością będą komentarze czołowych przedstawicieli branży esportowej, którzy występują w roli doradców: ESL Polska - największy organizator imprez, lokalny oddział największej firmy esportowej na świecie, PRIDE - jedna z najlepszych organizacji esportowych w Polsce, z sukcesami zagranicznymi oraz Maciej sawik Sawicki - ekspert z ponad 10-letnim doświadczeniem, promotor esportu, komentator i organizator konferencji branżowych.
Z raportu będzie można się dowiedzieć:
- Kim jest polski kibic esportu i czy esport jest ważną częścią jego czasu wolnego?
- Gdzie, w jakich sytuacjach, na jakich platformach i urządzeniach fani oglądają esport?
- Jakie są jego/jej miesięczne wydatki na różne grupy produktów i usług oraz na gaming?
- Skąd czerpie informacje na temat esportu, czy bierze udział w esportowych eventach stacjonarnych?
- Jakie są jego/jej ulubione gry i typy gier i komu kibicuje?
- Czy i jakie marki sponsorów zauważa i czy akceptuje zarówno marki endemiczne jak i nieendemiczne jako sponsorów? Jakie marki jego/jej zdaniem najbardziej pasują do esportu?
Badanie realizowane jest przez ARC Rynek i Opinia na ogólnopolskiej próbie kibiców esportu, próba N=1000 kibiców w wieku 13-50 lat, w podziale na podziale na 2 grupy: N=500 entuzjastów esportu, biorących udział w rozgrywkach esportowych i/lub oglądających transmisje rozgrywek częściej niż raz na miesiąc, N=500 kibiców okazjonalnych oglądających transmisję raz na miesiąc lub rzadziej. Badanie realizowane jest metodą CAWI.