Pierwsze w historii Mistrzostwa FIA Gran Turismo zakończone
Sony Interactive Entertainment poinformowało, że w ostatni weekend w Monako miało miejsce ogłoszenie zwycięzców pierwszych Mistrzostw Świata Gran Turismo certyfikowanych przez FIA (Fédération Internationale de l'Automobile).
W kategorii Nations Cup, zwycięstwo odniósł 20-letni Brazylijczyk Igor Fraga (IOF_RACING17), podczas gdy w Manufacturer Series najlepiej wypadł zespół Lexusa. Zwycięzcy zostaną nagrodzeni w taki sam sposób, jak prawdziwi mistrzowie sportów motorowych. Wręczenie nagród odbędzie się już w grudniu podczas oficjalnej Ceremonii FIA.
Igor Fraga rozpoczął swoją drogę do zwycięstwa w czerwcu tego roku, kiedy to zawodnicy z całego świata brali udział w podzielonej na 3 sezony fazie online z wyścigami odbywającymi się co tydzień. Mistrzostwa odbywały się w trzech regionach: Azji i Oceanii, Ameryki oraz Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Zawodnicy, którzy pod koniec trzeciego sezonu zdobyli największą liczbą punktów kwalifikowali się do finałów regionalnych, które miały miejsce w Tokio, Madrycie i Las Vegas. Zwycięstwo Fragi stanowiło zwieńczenie zaciętego finałowego wyścigu. Dramaturgii dodaje fakt, że aby zapewnić sobie miejsce w historii gry Gran Turismo, musiał on awansować na pozycje lidera z odległego, bo aż 10 miejsca.
W ramach odbywających się równocześnie Mistrzostw Manufacturer Series, trzech najlepszych zawodników z każdego regionu, reprezentujących 16 czołowych producentów samochodów, awansowało bezpośrednio do fazy finałowej. Walka była zaciekła, jednak ostatecznie w sobotnim wyścigu wytrzymałościowym ze zmianą kierowców zwyciężył zespół Lexusa w składzie Tyrell Meadows (GT_Academy2013), Vincent Rigaud (Oscaro_SkyPikmin) i Kanata Kawakami (Kawakana222), dając wspaniały popis zarówno światowej klasy umiejętności wyścigowych jak i doskonałej pracy zespołowej.
Ogromny sukces pierwszego światowego turnieju e-sportowego pod patronatem FIA dowodzi, że połączenie realistycznej symulacji fizyki pojazdów oraz wysokiej klasy umiejętności zawodników wpływa na zmianę sposobu postrzegania wirtualnych wyścigów, sprawiając że zaczynają być postrzegane jako punkt zwrotny w historii sportów motorowych również przez profesjonalistów.
Aby na stałe zapewnić sobie pozycję w głównym nurcie sportów motorowych, wirtualne pojazdy zaprojektowane na potrzeby Gran Turismo Sport spełniają najwyższe standardy i oferują maksymalne osiągi, dzięki czemu dostarczają graczom jedynych w swoim rodzaju przeżyć za kółkiem oraz pozwalają im się przekonać czy pod względem umiejętności, precyzji i pewności siebie są w stanie dorównać profesjonalnym kierowcom.
W rezultacie, wirtualne wyścigi cieszą się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród graczy i widzów jak i producentów oraz samego FIA. Trzydniowy finał mistrzostw, który w sieci śledziły ponad 3 miliony fanów sportów motorowych, to świadectwo że e-sport oferuje wszystkim tym, którzy marzą o karierze profesjonalnego kierowcy, jedyną w swoim rodzaju okazję aby znaleźć się za kółkiem i stać się legendą na równi z największymi sławami sportów motorowych.
W ceremonii inauguracyjnej w Monako wzięło udział 66 zawodników z wszystkich trzech regionów. Mieli oni okazję być świadkami zwycięstwa Fragi, Meadowsa, Rigauda i Kawakami, którzy tym samym zapisali się na stałe w kartach historii.